בשבוע הבא תתכנס מליאת הכנסת במטרה לאשר את הקמתה של ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו, אך ככל הנראה זו לא תהיה ההצבעה היחידה במליאה. בימין מקדמים יוזמה להעלות במסגרת ההצבעה גם הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן, שמטרתה להביך את כחול לבן - כך נחשף הערב (שני) במהדורה המרכזית. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

השר בצלאל סמוטריץ' פנה לנתניהו וביקש לאשר את החלת החוק הישראלי בבקעה בממשלה ובכנסת, ביום שלישי כשהמליאה תתכנס. המטרה היא כמובן להביך את כחול לבן שמאמינה שסיפוח הבקעה צריך להיעשות בתיאום ולהראות שהמפלגה הזו מתעסקת בזמן שימינה עוסקת במהות. 

תמיכה של כחול לבן בהצעה עשויה להוביל להחמרה של יחסי המפלגה עם הרשימה המשותפת, ש-10 מנציגיה (למעט נציגי בל"ד) המליצו לנשיא על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה בספטמבר האחרון. רק בשבוע האחרון נזף בכיר הרשימה, ח"כ אחמד טיבי, בח"כ יועז הנדל מכחול לבן שאם יעז לדבר על סיפוח בקעת הירדן, "גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה".

אתמול נחשף הקמפיין החדש של כחול לבן, שנועד להבליט את העובדה שבמפלגה הטוענת לכתר יש יותר מאשר "רק לא ביבי". מפלגתו של גנץ צפויה להתמקד בהבטחות קונקרטיות לדברים שישתנו אם כחול לבן תעלה לשלטון, תחת הסיסמה "חייבים להתקדם". בנוסף, החיבור בשמאל הרחיב את האפשרויות של כחול לבן - שחששה בסיבוב הקודם לקחת מצביעים ממפלגת העבודה, עקב החשש שהיא לא תצליח לעבור את אחוז החסימה.

בכחול לבן מעוניינים למשוך אליהם מצביעים נוספים מימין, וכבר החלו לרכז מאמצים בגזרה זו. אי לכך, חברי הכנסת הדתיים והמסורתיים של המפלגה יוצבו בקדמת הבמה ומפת הביקורים של גנץ תעבור בעיר דוד ובבקעה, בתקווה לצרף לשורות כחול לבן את בוחרי הימין החדש וישראל ביתנו.