ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מתח ביקורת חריפה על השימוש באפליקציית "אלקטור" שהליכוד עשתה בה שימוש, והזהיר מפני "סכנה ביטחונית אמתית". לדבריו, בריאיון שפורסם ברשתות החברתיות, "מדובר בקורונה הביטחונית של מדינת ישראל", והוא קרא "להסיר את האפליקציה ולא להוסיף בה שום דבר". 

פרדו הסביר מה עומד מאחורי הקביעה: "ידידנו מהחיזבאללה שיושב בביירות יכול להוריד את האפליקציה, והפעיל של משמרות המהפכה גם כן. האינפורמציה שהוא מקבל – הוא יכול לחפש כל אדם שגר בישראל, לראות מי קרובי המשפחה שלו ולחפש אותו בפנקס הבוחרים".

"אם הוא מכיר את שמו של מח"ט בצה"ל, או של איש שב"כ או מוסד – ברגע שהוא יודע את שמו ואת שם משפחתו, ונניח שמישהו אחר הזין את מספר הטלפון של אותו איש ביטחון, אותו אדם יכול לראות את זה. כל מי שמחזיק באפליקציה מסכן את ביטחון אנשי הביטחון של ישראל.

נזכיר כי בעקבות פרצת אבטחה באפליקציה הזו, פרטי אזרחים שנועדו לשימוש פנימי נחשפו וכן פרטיהם של 6.5 מיליון בעלי זכות בחירה ובהם גם משפחת נתניהו, הרמטכ"ל ועוד. הפרטים שנחשפו היו אישיים כמו מספר תעודת זהות, כתובת מגורים ומספרי טלפון. בהמשך תוקנה הפרצה ולא היה ברור אם מישהו עשה שימש בפרטים שהיו גלויים לכל. 

הפרצה התגלתה בעקבות התראה על דלף של פנקס הבוחרים באתר הליכוד ובאתר של מפלגה נוספת שנועדו בין היתר לצורך שיבוץ נציגים בקלפיות. הנושא נבדק וטופל על ידי הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי. 

עו"ד ירון דוד, בשם חברת אלקטור, מסר בתגובה:

1. צר לנו שאדם רב זכויות כמר פרדו, נגרר אחר השתלחות פראית ולא אחראית כנגד יישומון ניהול הבחירות הבטוח והמפוקח ביותר כיום, והכל על בסיס מידע שאינו אמת, ואשר ודאי לא בדק.
2. מי שאינו יכול לנצח בדרכים לגיטימיות בחירות, מנהל קמפיין מתוזמר רק בגלל אג'נדה פוליטית.
3. כל העתירות נגד השימוש באלקטור נדחו, הן ע"י יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, והן ע"י בג"ץ, שתוקפי אלקטור הם ממגיניו ועכשיו לא מקבלים את החלטתו.
4. ככל אפליקציה (גם של הבנק גם שלקופת החולים שלכם), ניתן להוריד את אלקטור מכל מקום בעולם, אך הכניסה אליה ניתנת רק מתוך ישראל, ורק לאחר שסופק לכם שם משתמש וסיסמה ממטה הבחירות.
5. היישומון לא חושף תעודות זהות, מגביל את מספר החיפושים, ובטוח יותר מכל שימוש אחר בפנקס הבוחרים שהיה עד היום ללא בקרה וללא שליטה.
6. כל המפלגות בארץ קיבלו מאות פעמים את רשימת הבוחרים, לרבות באסל גאטס שהואשם בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים. ראש המוסד לשעבר יודע זאת. תמימותו מפתיעה מאד.
7. אלקטור מפוקחת באופן מעמיק, מקיף ויסודי, ע"י הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי של מדינת ישראל ואינה מהווה סכנה לאיש.
8. דווקא השתלחויות כגון אלה של מר פרדו, אשר פעם היה מאופק ובקיא בעובדות, הן הקורונה של מערכת החוסן הפנימי שלנו.