בחירות
צילום: פלאש/90

מתי מצביעים?

ביום שלישי הקרוב, 1 בנובמבר, ייפרסו 12,495 קלפיות בכל רחבי הארץ – רובן ייפתחו בשעה 07:00 בבוקר וייסגרו בשעה 22:00 בלילה. ביישובים קטנים הן ייפתחו ב-08:00 בבוקר ויינעלו ב-20:00 בערב - וכך גם בבתי הסוהר ובבתי החולים.

מצביעה ערביה בקלפי
צילום: Mustafa Alkharouf/Anadolu Agency, GETTYIMAGES

מי זכאי להצביע בקלפי?

ביום הבחירות זכאים להצביע כל אזרחי המדינה שהם בני 18 ומעלה ורשומים בפנקס הבוחרים. בבחירות לכנסת ה-25 יש 6,788,804 בעלי זכות הצבעה - גידול של 3.3% מאז הבחירות האחרונות שהתקיימו במרץ 2021.

קלפי. אילוסטרציה
צילום: shutterstock

לא יודעים איפה הקלפי שלכם?

תוכלו לבדוק באיזה קלפי אתם אמורים להצביע באמצעות אתר משרד הפנים או טלפונית מול משרד הפנים בטלפון: 1-800-222-290 - שבו ניתן מענה בשפות עברית, ערבית, רוסית, אנגלית ואמהרית. לבדיקת מיקום הקלפי, יש להכין מספר זהות בעל 9 ספרות (כולל ספרת ביקורת) ואת תאריך ההנפקה של תעודת הזהות.

אוטובוס של
צילום: 123RF, חדשות

תחבורה ציבורית ביום הבחירות

שירותי התחבורה הציבורית הבין-עירונית, כולל כל קווי הרכבת, יהיו זמינים לציבור בחינם - החל מהשעה 20:00 ביום שלפני הבחירות (שני) ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות. לפרטים נוספים תוכלו לפנות למוקד המידע הארצי במספר הטלפון  8787*.

המדריך ליום הבוחר
צילום: ועדת הבחירות המרכזית

הצבעת חולי קורונה 

חולי קורונה יוכלו להצביע ב-279 קלפיות ייעודיות שיעמדו לרשותם ברחבי הארץ. הם רשאים להיעזר במערך היסעים מיוחד שיפעל לטובת החולים ויכולים לתאם הסעה דרך מוקד הזמנת ההסעות בטלפון שמספרו: 077-6017137. 

המדריך ליום הבוחר
צילום: רויטרס

איך יצביעו חולים מאושפזים? 

222 קלפיות מיוחדות יוצבו בבתי החולים, כך שאנשי הצוות הרפואי וחולים מאושפזים יוכלו אף הם לממש את זכותם הדמוקרטית מהשעה 08:00 בבוקר עד השעה 20:000 בערב. אדם מאושפז יכול להצביע בבית חולים רק אם ברשותו "טופס אישור הצבעה בבתי חולים" (טופס 25 א') שאותו הוא מקבל מאחראי בית החולים שבו הוא מאושפז. 

קלפי, בחירות

מה עם בתי האבות?

יש 232 קלפיות בבתי האבות ובדיור המוגן והדיירים השוהים בהם יוכלו להצביע באמצעותם. דיירים ששוהים בבתי אבות שבו אין קלפי והם מוגבלים בניידות, יכולים להצביע בכל קלפי נגישה מיוחדת

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
המדריך ליום הבוחר
צילום: ועדת הבחירות המרכזית

ההצבעה בנציגויות בעולם

3,363 הצביעו כבר ב-102 קלפיות וב-100 נציגויות שונות בעולם - ובהם נציגי הסגל הדיפלומטי, שליחי הסוכנות היהודית, קק"ל, קרן היסוד ונציגים שונים אחרים מטעם המדינה. אחוז ההצבעה מעבר לים עמד הפעם על 74%.

חיילים מצביעים
צילום: דובר צה"ל

קולות החיילים

חיילים יכולים להצביע בקלפיות צבאיות, בכל בסיס צבאי שבו הם נמצאים, או בקלפי רגילה שבה הם רשומים לפי מעונם במרשם האוכלוסין. הצבעה בקלפי המוצבת בבסיס וגם בקלפי הסמוכה למקום מגוריך היא עבירה פלילית. 

אישה מצביעה בקלפי
צילום: Mustafa Alkharouf/Anadolu Agency, GETTYIMAGES

לקלפי עליכם להגיע עם תעודה מזהה: תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה תקף או תעודת חבר כנסת. לאחר שיזהו וירשמו אתכם, תיגשו אל מאחורי הפרגוד כדי לבחור במפלגה שלה תרצו להצביע - ולשים את הפתק שלה במעטפה שאותה תקבלו מחברי הוועדה. את המעטפה יש לסגור, ניתן גם לאטום - ואז לשלשל לקלפי.

שוטר בקלפי
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצבעת שוטרים

שוטר יכול להצביע ללא מדים בכל קלפי בארץ - באמצעות הצגת תעודת שוטר, וההצבעה תתבצע במעטפה חיצונית. 

קלפי

נגמר פתק ההצבעה שרציתם לשים? 

אפשר לרשום את האות או את האותיות שמייצגות את הרשימה על פתק לבן בעט כחול - ולהכניסו למעטפה. הפתק הזה הוא בדיוק כמו פתק רגיל, שייכלל בספירה.

צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
פתקי בחירות
צילום: פלאש/90

באילו מקרים הקול שלכם ייפסל?

אם הכנסתם למעטפה פתק לבן ריק, אם כתבתם על הפתק דבר מה שאינו אות הרשימה או כינויה, אם יש על הפתק סימן העלול לזהות את המצביע, אם במעטפה יש שני פתקים שונים או יותר או מעטפה שיש בה יותר משני פתקים זהים.

פתקי הצבעה בחירות 2021
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תוצאות הביניים יתפרסמו כבר במהלך הלילה, כאשר החלק הניכר של תוצאות האמת יפורסם עד יום רביעי בצוהריים. קולות המעטפות הכפולות ייספרו בהמשך ובוועדת הבחירות המרכזית מבטיחים שעד ליום שישי נדע את תוצאות האמת המלאות. 
צאו להצביע!