איחוד בשמאל, שלושה ימים לסגירת הרשימות? המגעים בין יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ לבין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נמשכים, בניסיון להגיע לסיכום על ריצה משותפת בבחירות - לראשונה בתולדות המפלגות. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שנטען כי היא אחת המתנגדות להסכם, התראיינה הערב (ראשון) למהדורה המרכזית והבהירה כי היא תומכת ב"חיבור טכני" כדי להציל את הגוש - אך עדיין אין סיכום רשמי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו נותנים את האפשרות לדון כדי שאנחנו נצא אחראים ולא יאשימו אותנו אם מפלגה כזו או אחרת לא תעבור, למרות שאני מאמינה ששתי המפלגות היו עוברות אילו היו רצות בנפרד", הבהירה. על הפערים מול מרצ אמרה: "כלום לא השתנה, אני עדיין חושבת שיש תהום בנושאים המדייניים-ביטחוניים".

"אנחנו מדברים על סיטואציה בלתי אפשרית שבה על כתפינו יושב הנושא של להחליף את ממשלת נתניהו", אמרה לוי-אבקסיס. "צריך לעשות חיבורים טכניים שהמרחק בינם לבין חיבורים אידיאולוגיים הוא רב", הוסיפה חברת הכנסת, שהייתה בעבר בצמרת "ישראל ביתנו". 

 

  

לוי-אבקסיס מבהירה: הסיכום עם פרץ - אני מקום שני

כשנשאלה אם החלום שלה ושל פרץ להביא את קולות הפריפריה נגנז, השיבה: "התוכנית יוצאת ל'הולד' מסוים, הרעיון שריר וקיים וימשיך להתקיים יום אחרי הבחירות. החיבור בינינו לא אינטרסנטי, הוא ימשיך ויתקיים". עוד תקפה את התנהלות גנץ ואנשיו: "לצערי הרב אם כחול לבן היו לוקחים את האחריות הזו, זה לא היה נופל על כתפינו ויכולנו להישאר נאמנים לרשימה שהיא העבודה-גשר".

לוי-אבקסיס הבהירה כי לא תוותר על מקומה אם יהיה איחוד: "אני אהיה מספר 2. הסיכום ביני לבין עמיר הוא שאם וכאשר יהיו חברויות למפלגות אחרות, הוא שההסכם נשאר על כנו, זה חיבור ארוך טווח, אידיאולוגי, ערכי". על החבירה עם מרצ אמרה: "במציאות הקיימת הסיכון הוא גבוה, כך חושבים החברים גם בעבודה וגם בגשר".

"אני הסמכתי את ידו של עמיר פרץ לנהל מגעים עם מפלגות נוספות", הוסיפה. "אנחנו לצערי הרב צריכים לתפקד כמבוגר האחראי של המפה הפוליטית כדי שיהיה אפשר להחליף את ממשלת נתניהו האנטי-חברתית, את אותן גזירות שעתידות להגיע ולצערי לאוכלוסייה במדינת ישראל. כשאני מסתכלת על המפה הפוליטית אין שום גורם חברתי שיכול למלא את הוואקום שיווצר אם החיבור ביני לבין עמיר לא יצלח".