שבוע לבחירות – מלחמת הכול בכול: אחרי חודשים מנומנמים ובצל סבב ההסלמה האחרון, מערכת הבחירות מגיעה השבוע לנקודת רתיחה. בשמאל ובימין תוקפים כצפוי זה את זה ובמקביל גם בתוך הגושים מתחילים לראות את ההתקפות ההדדיות. מספר 2 בכחול לבן קורא לא להצביע למפלגת העבודה גשר מרצ וראש הממשלה נתניהו לא מפסיק בהתקפה על בנט.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בעוד ניצן הורוביץ ומפלגתו מסיירים בדרום הארץ, כתב ח"כ יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "אם תכננתם להצביע לעבודה-מרצ תשאלו את עצמכם שאלה אחת: מה יישאר מהדמוקרטיה הישראלית אם ביבי ינצח אפילו במנדט אחד?".

"עכשיו באשקלון, מתקבלים בהתלהבות, נותנים את הנשמה לפיניש של הקמפיין, ותוך כדי הביקור אני שומע שיאיר לפיד קרא לא להצביע לנו", ענה יו"ר העבודה גשר מרצ ללפיד. "אז מכאן, מהדרום, אני אומר לך ידידי יאיר: אל תפריע לנו לעבוד בשטח ואל תפריע לנו לנצח את ביבי כדי שגנץ יהיה ראש הממשלה".

גם בימין הרוחות סוערות כשראש הממשלה נתניהו ממשיך בניסיונות ל"שתות" את המנדטים של מפלגת ימינה. בבחירות אפריל 2019, בעוד בנט התפצל מהבית היהודי והקים יחד עם ח"כ שקד את הימין החדש, ה"שתייה" הביאה את המפלגה אל מתחת לאחוז החסימה.

בכנס עיתון "בשבע" שהתקיים הבוקר, חזר נתניהו על האמירה שבנט ניהל מגעים עם כחול לבן: ״הם ניהלו מגעים כאלו ולשמחתי סיכלתי אותם ברגע האחרון, אבל הרעיון להעביר 4-5 מצד לצד, הם יעבירו, סיכלתי את זה במינוי מסוים שביקרו אותי עליו. זאת האמת. לקבל ביקורת מהאנשים האלה? כשאני עמדתי ונלחמתי 10 שנים בממשל אובמה ועצרתי בגופי הסכמים כאלו".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

ראש הממשלה לא מסתפק בהתקפה נגד בנט, בכנס "בשבע" הוא חזר לתקוף את איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית: "אם שוב נזרוק 2 מנדטים לאיבוד - זאת תהיה בכייה לדורות. אני מבין את התסכול שבן גביר לא בימינה אבל אסור לבזבז את הקול".

כצפוי גם בין המחנות נמשכות העקיצות. "אנחנו לא הולכים לממשלת גנץ. יותר מזה - יועז הנדל וצביקה האוזר, ועוד שניים שם, הם המועמדים הראשונים לערוק אלינו אם יחסרו לנו שני מנדטים", אמרה ח"כ איילת שקד בריאיון לרדיו "כאן רקע".

איילת שקד בוועידת המשפיעים 2019 (צילום: גדעון מרקוביץ, החדשות12)
איילת שקד בוועידת המשפיעים 2019 | צילום: גדעון מרקוביץ, החדשות12

ח"כ הנדל מכחול לבן לא נשאר חייב והגיב לשרה לשעבר: "איילת את אלופה. שבוע שעבר מש"ק דת, עכשיו מועמד לעריק (מה צריך לעשות כדי לעבור את המועמדות? להגיד שבדרום נפלא? שחמאס אחים וביבי ישר, צנוע ומת על ימינה?). מחכה לשבוע הבא, אולי אקבל קידום למש"ק מרגמות".

גם ח"כ צביקה האזור, חברו למפלגה הגיב לדבריה של שקד: "שלום איילת אני שמעתי שקראת לנו להצטרף לממשלה של נתניהו. יש קרבות מאוד חשובים שעומדים לפנינו קרבות על ארץ ישראל. אבל לא בקרב הזה של נתניהו, לזה אין מה להצטרף. תעשי את הצעד הנכון, תצטרפי אלינו. תמצאי בית חם עם חברים לדרך"