ככל שמתקרב מועד הבחירות המתקפות האישיות על צמרת כחול לבן הולכות ומחריפות. קמפיין ההשמצה האגרסיבי החל ביום שלישי האחרון בנאומו של בנימין נתניהו בכנס בחירות של הליכוד, שבו טען כי תפקיד ראש הממשלה "גדול על גנץ" וכי שיחות אשכנזי-מנדבלביט האסורות לפרסום מכילות התבטאויות קשות של הרמטכ"ל לשעבר נגד הציבור הדרוזי. נתניהו המשיך במתקפתו על גנץ אמש בגל"צ ואמר כי "לא יכול להיות שראש ממשלה בישראל יהיה נסחט מול אירן".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במקביל, הופתע אמש יו"ר כחול לבן לשמוע על הודעות שמופצות ומבטיחות לספק פרטים על "קלטת לוהטת", ועל צילומים אינטימיים שלו הנתונים בידי גורמים אירניים. באחת ההודעות שנשלחו לקהל הרחב נכתב: "חשיפה - האירנים מחזיקים סרטונים בהם בני גנץ נראה מעורטל, בעת שכיהן בתפקיד הרמטכ"ל ופיקד על חיילים במבצע צוק איתן". לחיצה על הקישור המצורף להודעה מובילה לידיעה הנושאת כותרת זהה באתר החדשות "news1", בבעלותו של יואב יצחק. 

הודעות מכפישות נגד גנץ

בהודעה השנייה שהופצה נכתב: "הקלטת הלוהטת של בני גנץ", וצורף קישור המוביל אל סרטון בעמוד הפייסבוק של נתניהו, ובו נראה גנץ מתבלבל בדבריו בכמה הזדמנויות. על אף ההתאמה בין מסרים אלה לבין קמפיין הליכוד ורמיזותיו של נתניהו על היותו של יו"ר כחול לבן סחיט, לא ידוע מי עומד מאחורי הפצת ההודעות.

"קלטת לוהטת": הודעות נגד גנץ

על רקע הטענות נגדו, נשא אתמול גנץ הצהרה לתקשורת ותקף בחריפות את נתניהו. "רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך", אמר גנץ. "ורק לפני חודשיים קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש ממשלה אחריך. איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף. אני איתך לא אשב".

"נתניהו, תסתכל לי בעיניים", המשיך גנץ. "בשל האובססיה להימלט ממשפט אתה משקר, משסה, מפלג, מלכלך מפיץ שמועות זדוניות ומסית. אתה מרעיל את ישראל".

גבי אשכנזי (צילום: קובי ריכטר, TPS)
אשכנזי מגיב להאשמות: "גועל נפש, נתניהו משקר" | צילום: קובי ריכטר, TPS

גם ח"כ אשכנזי הגיב אתמול לטענות נגדו, ובריאיון לעודד בן עמי ב"שש עם" אמר: "זה גועל נפש, לדעתי גם בפוליטיקה לא הכל מותר ופה חצו את כל הקווים. הסרטים האלה והאמירות הללו פשוט שקרים. שמעתי ששאלו את נתניהו מה יש בהקלטות, אז הוא אמר שאני אכחיש. אני רוצה להגיד - זה שקר וניסיון לסכסך ביני לבין הדרוזים".

בליכוד הגיבו אתמול לנאומו של יו"ר כחול לבן: "גנץ נראה מאוד לא רגוע הערב. אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל. פוליטיקה זה תחום קשה, תפקיד ראש ממשלת ישראל - קשה הרבה יותר. גנץ פשוט לא יכול".