תפנית בעלילה: לאחר פיצוץ המשא ומתן בין האיחוד הלאומי לבית היהודי, ביצע סמוטריץ' פניית פרסה וסיכם היום (שלישי) על ריצה עם בנט ושקד ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. בשתי המפלגות, שאישרו את הפרסום, קראו לרב פרץ ולבית היהודי להצטרף לאיחוד רחב מימין לליכוד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הרשימה המשותפת לימין החדש ולאיחוד הלאומי תכלול את בנט בראש הרשימה, שקד במקום השני וסמוטריץ' במקום השלישי. אחריהם ישובץ מתן כהנא, אופיר סופר וכן שיריון נוסף לימין החדש במקום השישי ברשימה. 

עם זאת, בשתי המפלגות לא סותמים את הגולל על איחוד נוסף - והפעם עם מפלגת הבית היהודי והרב פרץ שנותרו בחוץ. במפלגות מוכנים להציע להם את מקומות 2 ו-8 ברשימה. על "עוצמה יהודית" ובן גביר מסרו גורמים ב"ימין החדש": ״לא נצרף אותם אלינו. אם זה כל-כך חשוב לנתניהו שיצרף את בן גביר לליכוד או לש״ס".

השרים שפוטרו, בנט ושקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
יעמדו בראש הרשימה, בנט ושקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

ההחלטה על חיבור לסמוטריץ' נפלה אתמול בלילה, לאחר שבנט נפגש עם פייגלין - שהחליט שלא להצטרף לאיחוד של ימין ליברלי. בעקבות זאת, בנט שלח את מקורבו טל גן צבי למשא ומתן לילי עם אנשי סמוטריץ'. ב-06:00 נחתם ההסכם ביניהם.

משר הביטחון נפתלי בנט נמסר: ״זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי״.

ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גבי
נותרו מחוץ לאיחוד, פרץ ובן גביר

יו״ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳, מסר: ״בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות״.

ברקע ההסכם על ריצה משותפת פרסמו רבנים ובהם ראשי ישיבות ורבני יישובים מכתב תמיכה בשר התחבורה: "כבר תקופה ארוכה שאנו יושבים יחד עם שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בצמתי ההכרעות על מנת להוביל את הציונות הדתית לחוף מבטחים ועל מנת שמן המשבר הנוכחי תצמח ישועה וברכה".

 

 

"אנו מעודכנים בנעשה ושותפים בהתלבטויות הרבות והכבדות אשר רובצות על כתפיו", חשפו הרבנים. "בניגוד לטענות שהושמעו, אנו מעידים כי השאלה הפרסונלית מעולם לא הובילה את הדיונים אלא אך ורק תורת ישראל, אחדות המחנה, הזהות היהודית של מדינת ישראל, גורלה של ארצנו".

קבוצת הרבנים קראה במכתבה ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לחבור לאיחוד: "אנו קוראים לשר החינוך הרב רפי פרץ להצטרף אל החיבור עם כלל הכוחות ולהביא בכך ברכה ובשורה של אחדות".

הבית היהודי מגיב לאיחוד: "נחשף פרצופם האמיתי של סמוטריץ' ובנט - ריסוק הציונות הדתית"

בעקבות ההודעה המפתיעה על האיחוד, בבית היהודי של הרב פרץ הגיבו בזעם: "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט - ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א׳ ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו".

במפלגה, שנותרו כרגע מחוץ לאיחוד, הוסיפו: "פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכסא החם ב"ימין החדש". "הבית היהודי המאוחד" ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".

חילופי האשמות ומתקפות בין פרץ לסמוטריץ'

הבוקר התברר עומק הקרע בין מפלגות הציונות הדתית. באיחוד הלאומי טענו כי "הבית היהודי פוגעת בסיכויים לעבור את אחוז החסימה", והודיע על פיצוץ המשא ומתן בין הצדדים - יממה לפני סגירת הרשימות לכנסת. הבית היהודי מנגד תקפה: "האיחוד הלאומי לא מעוניין באיחוד - אלא בהצעה חדשה מהימין החדש".

שקד, סמוטריץ' ופרץ לאחר תוצאות המדגמים (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
ניסיון להפעיל לחץ? פרץ, סמוטריץ' ושקד | צילום: אהוד אמיתון/TPS

במפלגתו של סמוטריץ' טענו: "התנהלות מפלגת הבית היהודי בשבועות האחרונים פוגעת בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה. חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים היא חוסר אחריות לימין ולציונות הדתית".

באיחוד הלאומי טענו כי הם מבקשים להביא ל"חיבור גדול כמה שיותר" מימין לליכוד. סקר חדשות 12 מאתמול מראה כי חיבור בין הבית היהודי ועוצמה יהודית לבין האיחוד הלאומי מעביר את הרשימה אל מעל לאחוז החסימה, ומעניק לה 5 מנדטים.

בבית היהודי אמרו הבוקר בעקבות הודעת האיחוד הלאומי: "האמת הפשוטה היא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

ביטל את הפגישה עם הרב פרץ, בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
יישאר בחוץ? בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

בבית היהודי אישרו אמש את ההסכם לחיבור עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. יו"ר המפלגה וצוות המו"מ הוסמכו על ידי המפלגה להמשיך בניהול המגעים לחיבור בשתי היממות הקרובות עד לסגירת הרשימות. עם זאת, הבוקר הודיעה מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' כי הניסיונות לאיחוד כשלו לפי שעה, וכי לטעמם חיבור עם הבית היהודי בלבד לא יספיק כדי לעבור את אחוז החסימה.