הקרב על הקול הערבי בבחירות 2020 עולה מדרגה: בליכוד פרסמו היום (ראשון) כרזה חדשה שבה נראית חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת עם הכיתוב: "45 נשים ערביות נרצחו בזמן שעאידה תומא סלימאן הייתה יו"ר ועדה לקידום מעמד האישה". תומא סלימאן ל-N12: "מגנה את ההסתה הפרועה של הליכוד - אנחנו שוקלים להגיש תלונה במשטרה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הכרזה של הליכוד מציגה את חברת הכנסת בתצלום מקרוב ובשחור לבן כשמתחת לתמונה מצורף הכיתוב: "רק הליכוד ינצח את האלימות והפשיעה בחברה הערבית".

לאחר הפרסום, תומא סלימאן פרסמה גם תגובה רשמית שלה: "לא מספיק שנתניהו ושריו מזלזלים בחיינו, עכשיו הם גם מזלזלים באינטליגנציה שלנו. אז המואשם הגזען מבלפור במצוקה עמוקה ופתח בקמפיין בערבית שכל כולו הסתה נגד המשותפת. הפעם הוא טוען שבמשמרת שלי כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה נרצחו 45 נשים ערביות".

עוד מסרה: "נתניהו, הדם של הנשים הללו הוא על הידיים שלך ושל ממשלתך שסירבה לתקצב התכנית למאבק באלימות במשפחה, ומנעה יוזמתו להקמת וועדת חקירה ברצח נשים", הוסיפה. אבל לא פחות מההתנערות מאחריות, ההתנשאות והזלזול באינטלגנטציה שלנו, הוא זה שמקומם".

זוהי לא הפעם הראשונה במהלך הקמפיין הנוכחי שהליכוד פונה למגזר הערבי. סרטון שפורסם לפני כשבוע וחצי ברשת עורר סערה, לאחר שהח"כים שהערביים הוצגו בו בצורה שעל פניו נראית מזלזלת וסטריאוטיפית.

במהלך הסרטון נאמר בערבית: "בזמן שחברי הכנסת הערבים שותים קפה, משחקים שחמט וקונים מצרכים לבתים שלהם – ממשלת הליכוד תקצבה 15 מיליארד שקלים לטובת החברה הערבית". בפוסט עצמו נכתב: "מה עשתה רשימת הביניים הערבית? כלום. עד שממשלת הליכוד הקדיש 15 מיליארד לפיתוח המרכז הערבי, הקמת 18 תחנת משטרה, להכפיל את מספר הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות ישראל ושילוב של עובדים ערבים בעולם".

בשבוע שעבר ראש הממשלה התראיין לאתר הערבי PANET ולערוץ הערבי ואמר שהוא מקווה שהתמיכה של ערביי ישראל תעניק לגוש התומך בו 61 מנדטים. "בסקרים שלנו אנחנו (הליכוד) על 34 מנדטים, הגוש על 58", אמר נתניהו למראיין בבאם ג'אבר. "חסרים לנו עוד 3 לניצחון. תשמע אני אשמח מאוד אם אני אקבל את זה דווקא מהאזרחים הערבים, אתה יודע למה? כי אני באמת מאמין בזה, כי אנחנו עובדים למען כולם ואנחנו היחידים שעשינו את זה, בתשתיות, ברווחה".