11 ימים לבחירות: רועי קונקול, דוברו של מספר 2 במפלגת כחול לבן יאיר לפיד, עורר היום (חמישי) סערה לאחר שפרסם בחשבון הטוויטר שלו טקסט בגנות החרדים. בעקבות הציוץ הוא קיבל תגובות נזעמות, אלא שתוך דקות התברר: הוא העתיק טקסט שכתב לא אחר מאשר דוברו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך, באתר "כיפה" בנובמבר 2013.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

וכך "כתב" קונקול: "כשהחרדים יהיו פה רוב, אפשר יהיה להגיד קדיש על מדינת ישראל. אי אפשר לקיים חברה מודרנית, יצרנית, מערבית ומתקדמת, כשרוב הציבור הישראלי הוא שנורר, שלא נושא בנטל הביטחון והוא מחוסר השכלה אקדמית.

יונתן אוריך (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
מאמר שכתב ב-2013 מעורר סערה 7 שנים אחרי. יונתן אוריך | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

"חברה טבעית מסוגלת לחיות עם טפילים אך היא איננה מסוגלת לחיות במציאות בה רוב רובה מורכבת מטפילים. אי אפשר לקיים חברה מודרנית, יצרנית, מערבית כשרוב הציבור הישראלי הוא שנורר, מחוסר השכלה אקדמית, שלא מעורב בסוגיות ההגנה על ביטחון המדינה, וכמעט ולא לוקח חלק בתרבות הכללית וכו‘.

"כלומר, החרדים כנראה ”בונים“ על כך שאחרים ילמדו וישקיעו את זמנם ומרצם וחייהם למענם, כדי שיהיה מי שיעשה להם צינתור בבוא היום ולאחר תוצאות הצ‘ולנט שיגיעו. תשובה היא פשוטה: אם רוב הציבור הישראלי יורכב מחרדים, אפשר לארוז מזוודות ולברוח לקנדה. זה סופה המוחלט של מדינת ישראל כמדינה הציונית שמסוגלת לעמוד על רגליה. אני אהיה הראשון לעזוב ואני מזמין את כולם לכוס קפה אחרונה בנתב"ג".

שעה קלה לאחר מכן, אוריך בעצמו הגיב לציוץ וכתב: "פעם בקריירה קונקול מצליח לעשות משהו וגם זה בזכותי".