מרצ והרשימה המשותפת לא ממש פופולריות בכפר תפוח – אבל גם הליכוד ואפילו ימינה נמצאות במאבק על קולות הבוחרים. "אני מצביעה לעוצמה יהודית בלב שלם", אומרת קרן פרלמן, תושב תפוח מערב. "אני עם האנשים שאני מאמינה להם, לא עם אנשים שמשקרים ומרמים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"רפי פרץ לא רוצה אותנו, הוא לא רואה אותנו חלק מהציבור הדתי-לאומי", היא מאשימה. "הם לא רוצים אותי – אני לא רוצה אותם. יש פה ציבור שלם שלא מסתכלים עליו, שרואים אותו בתור פורע חוק. אני חושבת שאיתמר יכול להיות שר משפטים מצוין, ושלפני הכל יפרק את החטיבה היהודית בשב"כ".

גם פנחסי בראון, בעברו תושב המאחז אש קודש וכיום תושב עלי, מתכנן להצביע לעצמה יהודית. "בעבר הצבעתי לבנט, הוא היה בעיניי דמות מאוד מבטיחה", הוא מגלה. "בכל שנה שעובדת, בכל מערכת בחירות שעוברת, אני קולט שהוא ביבי 2. הוא נטש את הציונות הדתית עם חובות של מיליונים, ואז החרים את עוצמה יהודית".

אמנון ודני משוחחים לקראת הבחירות (צילום: N12)
אמנון ודני משוחחים לקראת הבחירות | צילום: N12

לדברי בראון, הבוגדנות היא שמפריעה לו ברשימת ימינה. "אחרי בנט יש את פרץ, שבגד בבן גביר וגם לקח ממנו את הרשימות כדי שלא יוכל לרוץ עצמאית; אחריו יש את סמוטריץ', שבגד בפרץ וחבר לבנט; אחריו יש את סילמן, שבגדה בפרץ כדי להפעיל עליו לחץ והלכה לימין החדש כדי לקבל מקום טוב יותר", הוא מסביר. גם מהליכוד הוא לא מתלהב: "נתניהו עשה לעצמו חסד כשמיתג עצמו כמנהיג הימין – הוא מנהיג המרכז".

עו"ד דורון ניר צבי, ממקימי חוות יאיר, דווקא כן מתכוון להצביע לליכוד. "מימיני רק הקיר – אבל זה לא אומר שלא אצביע לליכוד", הוא אומר. עם זאת, גם הוא לא מתלהב מנתניהו אישית: "מבחינתי, הוא לא באמת איש ימין. הוא עושה מה שטוב לנתניהו". גם אביחי בוארון, ממקימי עמיחי ולשעבר ממובילי המאבק למניעת פינוי עמונה, יצביע מחל בקלפי: "אני חבר בתנועת הליכוד, ותנועה לא מחליפים כל יומיים. הליכוד צריך להמשיך להוביל את המחנה הלאומי".

שלט עוצמה יהודית
שלט עוצמה יהודית

בינתיים, בהתנחלות נופים הליכוד מקבל תמיכה נרחבת הרבה יותר – כמחצית מהקולות – בעוד שבקצוות נמצאים מצביעי עוצמה יהודית וכחול לבן, שכל אחת מהן קיבלה בבחירות האחרונות כ-7% בלבד מהקולות. "אני רוצה לראות קצת שינוי", מסביר רומן אידין, שמתכוון להצביע לרשימתו של גנץ. "שתי קדנציות למי שיש כתבי אישום זה מספיק. זה קצת פופוליסטי לדבר על ימין ושמאל, את נופים אף אחד לא יחזיר".

לעומתו, שחר בז'רנו דווקא מתכוון להצביע לנתניהו. "הוא עשה המון בשביל מדינת ישראל", הוא מסביר. "הוא גם מבור מאוד – זה השנים האחרונות שיש לנו ליהנות ממנו, אם נרצה או לא". גדי היימן מתכוון להצביע בבחירות הקרובות לימינה. "אני באמת ובתמים מאמין שמה שרואים משם לא רואים מכאן", הוא מסביר בהתייחסו לתפקודו של בנט כשר הביטחון. "לצאת למלחמה ולשבור את הכלים זה לא חוכמה. עוד עשר שנים מהיום בנט יהיה ראש ממשלה".