אחרי שהניסיון לשלב את איתמר בן גביר ברשימת ימינה כשל – הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית ניסיון נוסף של הקואליציה להביא לפרישת עצמה יהודית מהבחירות בניסיון למנוע אובדן של קולות לגוש. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הערב פרסמנו על גישושים מהמפלגות החרדיות לכיוונו של איתמר בן גביר, שנותר מחוץ לרשימת ימינה. ש"ס או יהדות התורה יציעו לבן גביר לפרוש ולהעביר אליה את תמיכתו – והיא בתמורה תבקש עבורו משרת שר בממשלה הבאה. 

ברור שמהלך כזה לא יכול לצאת לדרך בלי ברכתו של ראש הממשלה נתניהו - ומי שנמצא בסוד העניינים הוא מקורבו ושליחו הנאמן, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר. בשיחות סגורות הוא נותן אור ירוק בוהק למהלך הזה - ואף מקדם את היוזמה. נתניהו כבר ניסה בעבר לבקש מש"ס לשלב את בן גביר לפני סגירת הרשימות, אבל דרעי סירב.

"עוצמה - תנועה אידיאולוגית ולא כיסאולוגית"

לפי סקר מנדטים האחרון של חדשות 12, בן גביר ועוצמה יהודית לא עוברים את אחוז החסימה עם כ-2% מהקולות. על רקע הנתון הזה, בקואליציה חוששים כי בן גביר יתמודד בבחירות ויבזבז עשרות אלפי קולות לגוש הימין. ראש הממשלה נתניהו קרא לבן גביר להיות "סתיו שפיר" - ולפרוש.

ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גבי
בן גביר ופרץ לפני סגירת הרשימות לכנסת

עם זאת, בן גביר לא התרגש מהקריאה של רה"מ ובשיחה עם חדשות 12 הבהיר שאין לו כוונה לפרוש: "היחידים שלא יישבו עם גנץ בממשלה זה אנחנו", אמר, "אני מזכיר ששר הביטחון בנט רצה לשבת עם גנץ וניהל איתו מו"מ; סמוטריץ' קרא לאחדות; ואפילו נתניהו עצמו רצה לשבת עם גנץ בממשלה, להקים אחדות עם העבודה. אני קורא לו לגלות אחריות, להפסיק ללכת על הראש של עוצמה יהודית, ומצפה ממנו לעזור לעוצמה יהודית ולא להפריע לה. אם הוא היה מפנה את מקומו מזמן הייתה ממשלת ימין, אז שלא יטיף מוסר. אנחנו ממשיכים להתמודד‎".

מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "היוזמה למינוי בן גביר לשר אינה על דעתו של ראש הממשלה והיא לא תצא לפועל". יושב ראש כחול לבן בני גנץ תקף בעקבות הפרסום: "אין תחתית שנתניהו לא יגיע אליה בשביל חסינות. חייבים להתקדם".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לפרסום בחדשות 12 כי "לא נעשה דיון בתקשורת על הצעות שאנו מקבלים, אם כי צריך להבין שעוצמה היא תנועה אידיאולוגית ולא כיסאולוגית. המזכירות מכונסת בימים אלה ונקבל החלטות בקרוב".

כרמל ליברמן השתתף בהכנת הידיעה.