מפלגת כחול לבן השיקה בימים האחרונים קמפיין ייחודי לחברה הערבית ובמקביל, יו"ר המפלגה בני גנץ הבהיר כי הרשימה המשותפת לא תשב בממשלה בראשותו. בתגובה לדברים הללו חבר הכנסת מכחול לבן, רם בן ברק, התראיין היום (שישי) לפוראת נסאר בתוכנית "אל-אוסבוע" והבהיר כי אין קשר בין דבריו של גנץ על נציגי המפלגות הערביות לציבור הערבי בישראל. "צריך להפריד בין מפלגת הרשימה המשותפת לבין הציבור הערבי בישראל שרוצה להיות חלק", אמר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"הרשימה המשותפת צריכה להחליט - הבעיה שלנו איתם זה שחברי הרשימה לא מוכנים לקבל את זה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. וכל זמן שהם אל מקבלים את זה הם לא יוכלו לשבת איתנו בממשלה", הבהיר.

ראשי הרשימה הערבית בפגישה (צילום: הרשימה המשותפת)
נציגי הרשימה המשותפת | צילום: הרשימה המשותפת

"אנחנו מקבלים את הציבור הערבי ומאוד רוצים שהוא יהיה איתנו. אנחנו חושבים שאם הציבור הערבי יצביע לנו הוא יקבל את מה שהוא רוצה", אמר בן ברק. "הוא יקבל ממשלה ליברלית ודמוקרטית שדוגלת בשוויון ורוצה לדאוג לציבור הערבי. צריך להפריד בין המנהיגים של המפלגות הערביות לבין הציבור הערבי. הציבור הערבי אנחנו איתנו לגמרי. בני גנץ אמר שבמדינת ישראל 'יש 9 מיליון אזרחים ולא מעניין מי מוסלמי מי יהודי - כולם שווי זכויות' והאמירה הזו היא מאוד ברורה ונכונה".

בן ברק התייחס לחלק בתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, לפיה חלק מתושבי ישראל הערביים, תושבי המשולש יועברו לשליטת מדינה פלסטינית. "אני לא מבין מאיפה השטויות האלה שמישהו הכניס בתוכנית המאה לגבי המשולש. גנץ הוריד את זה מהפרק ואמר שלא יקום ולא יהיה", אמר. "אני אומר לציבור הערבי: אתם ביום הבחירות תחשבו למי אתם רוצים להצביע. האם המטרה שלכם להחליף את הממשלה הימנית הרדיקלית והגזענית בממשלה דמוקרטית וליברלית אתם צריכים להצביע למי שיכול לעשות את זה – לגנץ".

בנימין נתניהו בני גנץ מתחבקים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
בן ברק: "הציבור הערבי יצטרך לבחור אם להחליף את הממשלה" | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

לסיום אמר חבר הכנסת מכחול לבן: "הכל מתחיל באיך שאתה מתייחס לאזרחים. אם ראש הממשלה ושותפיו מתייחסים לציבור הערבי כאזרחים סוג ב' - זה לא משנה כמה כסף הם ישקיעו בציבור הזה -  לעולם לא יהיה שוויון. אנחנו באים לטפל בבעיות בגובה העיניים. אזרח ישראלי הוא אזרח ישראלי וכולם צריכים לקבל אותו דבר. השוויון זה הדבר שצריך להוביל פה".