כמעט 40 שעות עברו מאז סגירת הקלפיות ותוצאות האמת כבר כמעט ורשמיות – ובכל זאת הפתרון למשבר הפוליטי שנפרש על גבי שנה שלמה עוד רחוק. הרבה לפני שהבוחרים הצביעו והשפיעו ב"כחול לבן" כבר תכננו את המהלך הבא – קידום החוק שיאסור על כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. הבוקר (רביעי) האפשרות הזו נראת קרובה מתמיד, אבל חברי "בלוק הימין" מרימים קול זעקה: "מהלך אנטי דמוקרטי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שר הביטחון נפתלי בנט יצא נגד החוק בטוויטר וכתב: "היוזמה של אחמד טיבי ועפר שלח לחקיקת "חוק פסילת נתניהו" היא מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה. לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. ימינה תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה ותילחם בכך בכל כוחנו".

חברת מפלגתו של בנט, השרה לשעבר איילת שקד תקפה גם היא את החוק: "מחנה שרוממות הדמוקרטיה מגרונו מנסה בחקיקה לבטל את תוצאות הבחירות בעזרת תומכי טרור. ארדואן לא היה עושה את זה טוב יותר. למה ללכת סחור סחור? תגישו הצעת חוק שגנץ הוא ראש הממשלה. לא לארבע שנים. ל-40 שנה. הרי אולי יש לכם רוב".

גם השר דרעי התייחס לחוק וגינה אותו בחריפות: ״הרעיון להעביר לאחר הבחירות ואחרי שהציבור אמר את דברו, חוק אישי שימנע מבנימין נתניהו לכהן כראש הממשלה הוא חרפה ושבירה של כל כללי המשחק של המערכת הפוליטית. כחול לבן מוכנים להקריב את טובת המדינה ואחדות העם על מזבח השנאה האישית לנתניהו שמאחדת בינם לבין ליברמן והרשימה המשותפת. חשבתי שהם למדו לקח מהמכה שספגו בבחירות ש״רק לא ביבי״ אינה אג׳נדה ואינה תכנית עבודה. עדיין לא מאוחר להתעשת".

לעומת זאת, בשמאל כבר נעמדים מאחורי בני גנץ ומודיעים על תמיכתם – "בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום" כותב יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ." זה נכון פוליטית, זה לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים וזה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית. ניתן גם להקים ממשלה על קווי יסוד בסיסיים שיכללו חקיקה כזו ועוד כמה תיקונים. כחול-לבן - צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח".

גם חברת מפלגתו של הורוביץ תמר זנדברג עקצה את בנט בעקבות תגובתו לחוק וכתבה: "חוק מצלמות שבוע לפני הבחירות - בוודאי; חוק פרסונלי שיאפשר גניבת מנדט באמצעות עריקה לגוש הימין - למה לא; חוק רטרואקטיבי שימלט נאשם בשוחד ממשפט - אהלן וסהלן; חוק מתבקש ומובן מאליו באמצעות רוב בכנסת נבחרת – אנטי דמוקרטי קיצוני".