אחרי שמוקדם יותר היום יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי הוא לא פוסל ישיבה עם העבודה-גשר-מרצ ועורר תגובות חריפות בימין, הערב (חמישי) גורמים בסביבתו מנסים לעמעם את הדברים ולמזער נזקים. ב"מהדורה המרכזית" פורסם כי מקורבי ליברמן מסבירים שבדבריו הוא התייחס לעמיר פרץ ולאורלי לוי בלבד, תוך כדי שהוא מתעלם מהנוכחות של ניצן הורוביץ ומרצ עצמה בתוך הרשימה המאוחדת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אלא שאי אפשר למחוק את הנוכחות של מרצ ברשימה. ולכן, ליברמן, למעשה, עשה מהלך חכם מבחינה פוליטית כדי לצמצם כרסום במנדטים, אך הוא מנסה לעשות את הבלתי אפשר: ללכת עם ולהרגיש בלי. 

את הדברים אמר יו"ר ישראל ביתנו בריאיון למרציאנוסגל בגלי צה"ל, והסביר: "ישבתי בממשלה עם עמיר פרץ ולא הייתה לי שום בעיה להסתדר. הכל תלוי בקווי היסוד". 

בתגוובה לדבריו, מסר השר יעקב ליצמן כי "ליברמן מגזים, פעם ככה פעם ככה. בלילה הוא רואה סקרים ובבוקר הוא תוקף"‎.

גם ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברים ומסר כי "ליברמן מודיע בגל"צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

על פי הסקר שפורסם הערב ב"המדורה המרכזית", האיחוד בין העבודה, גשר ומרצ מניב 9 מנדטים, בעוד שישראל ביתנו של ליברמן נחלשת במנדט - ויורדת ל-7. מהנתונים עולה עוד כי תמונת הגושים נותרת קפואה: 56 מנדטים לגוש הימין-חרדים לעומת 57 מנדטים לגוש המרכז-שמאל-ערבים. ישראל ביתנו של ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 7 מנדטים.