"מאז שנכנסתי לתפקיד - ירי הרקטות ירד ב-80%": שר הביטחון נפתלי בנט הגיע היום (שבת) לאולפן פגוש את העיתונות לריאיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד כשר הביטחון. הוא התייחס לעבודתו, אמר ששינה הרבה דברים והוסיף: "אנחנו קוטפים חמאסניקים לטובת קלפי מיקוח". גם חבר הכנסת ניר ברקת הגיע לאולפן כדי להתייחס, בין היתר להכרזה של ראש הממשלה בדבר כוונתו למנות אותו לתפקיד שר האוצר לאחר הבחירות: "אני בא עם רעיונות חדשים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"במשך עשרות שנים יש תמנון אירני שיושב בטהרן והוא שולח זרועות טרור ללבנון, וגם את חמאס להכות בנו, ואנחנו שולחים את חיילנו להילחם מול אותן זרועות", אמר בנט. "זאת לא אסטרטגיה נכונה, אנחנו צריכים ללכת לראש התמנון ולהחליש אותו, להתיש אותו כדי שהזרועות יתייבשו". 

נפתלי בנט בראיון לרינה מצליח (צילום: החדשות 12, החדשות12)
נפתלי בנט, ארכיון | צילום: החדשות 12, החדשות12

"שלושה חודשים לפני ואחרי כניסתי, היקף ירי הרקטות ירד ב-80 אחוז, הפסיקו את המהומות על הגדר שהיו במשך שנתיים, הופסקו לגמרי", אמר שר הביטחון לגבי המצב בעזה מאז שנכנס לתפקיד. "אנחנו מפציצים בסיסים של חמאס עקב שיגור בלונים, דבר שלא היה קודם. אסביר את הגישה: שכר ועונש. אם הם יהיו שקטים יהיה להם טוב. מאז כניסתי לתפקיד, חיסלנו 30 מחבלים, אף חייל לא נפל או נפצע, היה פציעה אחת של אזרח".

"האחריות עליי, אני לא מתבכיין לא מקטר, ראש הממשלה אולי פעם אחת בשלושה חודשים התערב לי בהחלטה מקצועית, הוא לא עוצר ולא מקשה עליי", הוסיף בנט. "מאז כניסתי לשר הביטחון שיניתי כל כך הרבה דברים, אנחנו קוטפים חמאסניקים לטובת קלפי מיקוח". 

"אנשי חמאס שחוצים את הגדר בעבר, פעם היינו בועטים אותם חזרה לעזה. עכשיו לא, אם הם מסוכנים אנחנו מחזיקים אותם במעצר", הוסיף. "יש לנו שתי גופות של הדר גולדין ואורון שאול שעוד לא החזרנו הביתה ואני פתחתי צוות עבודה ייחודי שכפוף ישירות לי, ואנחנו פועלים להחזיר אותם אבל לא בדרך הרגילה, לא לשחרר מחבלים".

ברקת: "בהשוואה לבני גנץ וניסנקורן, אני מביא ניסיון"

גם ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת הגיע לריאיון והגיב להבטחת נתניהו למנות אותו לשר אוצר אם הוא יקים ממשלה: "הוא (נתניהו) הודיע, רוצה שאני והוא נלך על התוכנית הכלכלית שבנינו יחד" אמר ברקת. "מחר, ראש הממשלה ואני נקיים מסיבת עיתונאים ונציג את התוכנית - הורדה דרמטית של מחירי הדיור, המזון והשקעות חסרות תקדים במחירי הבריאות". 

"אני בא עם רעיונות חדשים, אנחנו לומדים איך העולם הגלובלי עובד ומציעים הצעות פרקטיות", המשיך ראש עיריית ירושלים לשעבר. "הייתי ראש העיר ירושלים עם העיר הכי מסובכת בעולם, הבאנו אותה להישגים בכל פרמטר כלכלי, בחינוך, בתיירות בכלכלה, בהייטק. ניהלתי מערכת מאוד מורכבת בהסכמה רחבה. בהשוואה לבני גנץ וניסנקורן, אני מביא ניסיון".

לגבי שר האוצר הנוכחי, אמר ברקת: "יש שר אוצר וצריך לכבד אותו. הוא הודיע שהוא עוזב, והוא עשה דברים מכובדים, ועכשיו השאלה  האם זה ניסנקורן וגנץ או ברקת וראש הממשלה. לגבי ההחלטה של ראש הממשלה את מי למנות - אני לימינו. הוא רוצה אותי כשר אוצר ומחר את תביני מדוע".

כפי שפורסם לראשונה במהדורה המרכזית, נתניהו החליט השבוע כי ניר ברקת יהיה שר האוצר הבא. המהלך ייצא לפועל כשתוקם ממשלה חדשה, ועד אז כחלון ימשיך בתפקידו. כוונת נתניהו למנות את ברקת הובילה למחאה בקרב בכירי הליכוד.

בכנס בחירות של מפלגתו באור יהודה כינה נתניהו את ברקת "שר האוצר המיוחד בממשלת הליכוד הבאה". נתניהו הציג שש רפורמות בכלכלה ובבריאות, שלדבריו הממשלה הבאה של הליכוד תביא לישראל. "אני מודיע שניר ברקת יהיה שר האוצר הבא של הממשלה בראשותי!", כתב לאחר מכן ברשתות החברתיות.