באירוע 'שבתעיתון' שהתקיים הבוקר (שבת) ברעננה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את ראש הממשלה וכינה את נסיעתו לפגישה עם הנשיא טראמפ בוושינגטון: "בריחה". לדבריו: "חמישה שבועות לפני בחירות לפרסם תוכנית מדינית כזו – מחשיד מאוד". בהמשך דבריו ליברמן תקף גם את מפלגת כחול לבן: "זו יותר מפלגת מזג אוויר – יום אחד הם בעד ריבונות על בקעת הירדן ויום אחד לא, אני לא מבין מה קורה שם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בפתח הריאיון, ליברמן הזכיר את דבריו של נתניהו בשנת 2009 על אהוד אולמרט ואמר: "אני מצפה שהוא יעשה אותו דבר. נתניהו עוד דיבר על החקירות ולא על כתב אישום. אני מצפה ממנו לקיים את מה שהוא ציפה מאולמרט לעשות. אבל כמו שהוא התחייב להעביר את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וכמו שהוא אמר שהוא לא יעסוק בחסינות - גם כאן תהיה אותה התנהלות".

גנץ ולפיד. "ריבלין מחפש תירוץ" (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

יו"ר ישראל ביתו נשאל על יחסיו האישיים עם ראש הממשלה ואמר לקהל: "אל תאמינו לפוליטיקאים לפני בחירות תמיד תתייחסו רק לעובדות. מיד אחרי הבחירות ח"כ יאיר לפיד רצה להעביר חוק שמונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להיות מועמד לראשות ממשלה, אני התנגדתי לזה ואמרתי שלא אתמוך בחוק פרסונלי נגד נתניהו כמו שלא תמכתי בחוק מול אריק שרון".

בהמשך התייחס ליברמן לדיון שצפוי להתקיים ביום שלישי בכנסת על הקמת ועדת הכנסת ואמר: "אין דיון בחסינות ביום שלישי - יש הצבעה על הקמת ועדת הכנסת. גם ככה דחינו בצורה נדיבה עד ליום שלישי הקרוב ואני רק ממלא את בקשתו של ראש הממשלה הרי הוא ביקש חסינות לא מישהו אחר הוא פנה לכנסת וביקש חסינות".

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
ליברמן: "נתניהו בורח לארה"ב" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

 "ראש הממשלה כמו תמיד לא הייתה לו כוונה להחיל ריבונות אלא עוד ספין ואם מישהו פה צריך חסינות זה לא ראש הממשלה אלא הציבור מהספינים שהוא מפזר כל הזמן", תקף ליברמן. "לנושא הריבונות על הבקעה יש רוב מוחלט אפשר להעביר את זה בשלוש קריאות ביום אחד בדיוק כמו שבגין החיל ריבונות ישראלית על רמת הגולן. ישראל ביתנו הניחה את הצעת החוק זה פשוט עוד סתם מהלך של יחסי ציבור. אנחנו תומכים בהחלת ריבונות על הבקעה".

בהמשך תקף את התנהלות כחול לבן: "עם כחול לבן ובלעדיהם זה לא חשוב כי כחול לבן מזכירים לי את מזג האוויר: יום אחד גשום, יום אחד יבש, לא ברור מה הם רוצים. יום אחד בעד החלת ריבונות על בקעת הירדן יום אחרי נגד שיסגרו". עוד התייחס ליברמן לנסיעה המדינית של נתניהו לוושינגטון: "חמישה שבועות לפני הבחירות להוציא תוכנית כזו זה קצת מחשיד בלשון המעטה ומחשיד מבחינה זו שעצם העיתוי ימנע דיון מעמיק וענייני על עצם התוכנית".

"זה ימנע דיון ענייני על עצם מרכיבי התוכנית שאני עוד לא ראיתי וכשאנחנו מדברים על תכנית מדינית כל מילה חשובה וכל שורה חשובה", אמר. "להערכתי מה שאנחנו רואים זה לא שראש הממשלה נוסע בראשון לארה"ב – אלא הוא בורח לארה"ב. בורח מההתחייבויות שלו. במקום לנסוע שני ק"מ מבלפור לכנסת הוא מעדיף לברוח 9500 ק"מ לוושינגטון".

גפני, ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
גפני וליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

שר הביטחון לשעבר התייחס גם לסוגיית החרדים ואמר: "אני לא פוסל איש ברמה האישית אני רוצה ממשלה ליברלית. אני לא מוכן למה שאנחנו רואים כל יום. כל משק בית ברעננה בממוצע משלם 4400 שקל כל חודש וכל משפחה חרדית משלמת 1500 שקל. הרי פה אין לי בעיה עם אלוהים יש לי בעיה עם הנציגים שלו בכנסת ישראל. הם הופכים את הציבור שלהם לבני ערובה, בורים, נזקקים ומסכנים. אין מדינה אחת חוץ מישראל שמערכת החינוך שלה מונעת מילדים ללמוד מתמטיקה אנגלית ומדעים מדויקים - לא אירן, לא צפון קוריאה ולא וונצואלה. זה טירוף מוחלט אנחנו מבזבזים מאות מיליונים על מערכת חינוך שלא קיימת בשום מקום בעולם.

"וכשאני רואה את אחמד טיבי מחובק עם גפני וכולם שרים הלל אחד לשני, חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה מתווכחים ביניהם מי חבר יותר טוב של הרשימה המשותפת זה שיתוף פעולה של כל הגורמים האנטי ציוניים. שניהם מתנגדים לעלייה ולכן אנחנו רוצים קואליציה ציונית וליברלית.

במקביל לליברמן, יו"ר העבודה-גשר מרצ, ח"כ עמיר פרץ התארח באירוע "שבתרבות" בחדרה והתייחס לנסיעה הצפויה של ראש הממשלה לוושינגטון ואמר: "העיסוק אם לנסוע או לא הוא משני מה שחשוב האם המהלך אמיתי. אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ונשמע כמו ברווז זה ברווז, אין דבר רציני בהצעה מדינית שמוגשת מספר שבועות לפני בחירות. עמדותינו היא כי יש לקיים מו"מ על בסיס פתרון שתי המדינות לשני עמים, עם עיקרון של חילופי שטחים. אנו מתנגדים לכל מהלך חד צדדי".

עמיר פרץ (צילום: החדשות12)
יו"ר העבודה-גשר מרצ, עמיר פרץ | צילום: החדשות12

פרץ תקף את נתניהו ואמר: "הנוכחות שלו יצרה מחנק אידיאולוגי כי הוא גרם לכולם לעסוק בו במקום ברווחת העם. נסיר את החסינות של נתניהו בשבוע הבא כי הוא לא יכול להיות דוגמה אישית לילדים שלנו. נדרוש במקומה חסינות למשפחות הצעירות שלא עומדות ביוקר החינוך והדיור בישראל. נדרוש חסינות לקשישים שצריכים לבחור בין תרופה לפרוסה. חסינות לנכים ולילדים עם צרכים מיוחדים. חסינות להתיישבות העובדת וחסינות למיעוטים".