שעות ספורות לפני תום מועד הגשת הרשימות לכנסת, יו"ר התנועה הירוקה סתיו שפיר כינסה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בשדרות רוטשילד בתל אביב, ובה הודיעה שתפרוש מהמרוץ הנוכחי לכנסת. "לא אתמודד לכנסת בבחירות האלה אך אמשיך להתמודד על מדינת ישראל", אמרה. פרישתה באה ברקע הסכם האיחוד של מפלגות העבודה-גשר ומרצ שהשאיר את שפיר ומפלגתה בחוץ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ח"כ סתיו שפיר ציינה שהיא פורשת למען ניצחון מחנה המרכז שמאל: "ניצחון מחנה השפיות הוא גבולי ועלול להיות מוכרע על חודו של קול, ולכן על אף הרצון להמשיך בכל הכוח במאבקים שהתחלנו, ולמרות המחויבות שלי לאזרחים שניסיתי לשרת בשנים האחרונות, אני לא מוכנה לאפשר לניצחון לחמוק ולכן לא אתמודד לכנסת בבחירות האלה אך אמשיך להתמודד על מדינת ישראל".

"הקרב הגדול הוא על המדינה שלנו. עשיתי הכל בשנה האחרונה להביא לאיחוד גדול בשמאל. ידעתי שחלוקה למפלגות קטנות היא שמחלישה את המחנה שלנו. ככל שהתעצמה הפגיעה בדמוקרטיה, התבהר לי שחייבים להילחם יחד", הוסיפה.

סתיו שפיר פורשת מהפוליטיקה (צילום: איתן אלחדז/TPS)
"עשיתי הכל בשנה האחרונה להביא לאיחוד גדול בשמאל" | צילום: איתן אלחדז/TPS

חברת הכנסת היוצאת התייחסה גם לאיחוד הגדול במפלגות השמאל, ולא חסכה ביקורת על ההתנהלות: "אני שמחה שהצלחתי להביא לאיחוד בשמאל. כן הוא נחגג בציניות רבה כחיסול פוליטי וזה כואב לי מאוד אבל הוא הדבר הנכון כדי שבבחירות הקריטיות המחנה שלנו ינצח".

למרות הפרישה, שפיר אמרה שהיא לא מתכוונת לעזוב את החיים הפוליטיים. "אנחנו לא הולכים לשום מקום. היום אנו לוקחים את תנועה החוצה לרחובות ונלמד, ניבנה ונחזור חזקים יותר כדי לבנות את המחר שלנו", אמרה והוסיפה: "היום זה ממש לא הסוף, הוא רק ההתחלה. ניתן את כל כוחנו לבחירות ונתגייס כולנו למען המחנה ומחר נבנה את המדינה מחדש כפי שאנו חולמים עליה".

בפתח הנאום, סיפרה חברת הכנסת היוצאת על הרגעים שבהם הבינה שכנראה תישאר מחוץ לכנסת הבאה. "בימים האחרונים נפגשתי עם פעילים וחברים שמלווים אותי שנים. שקלתי בכובד ראש את עתידי, על המצב שהגענו אליו במחנה שלנו, שיריבות מיותרת הכריעה יותר מהרצון להביא להתחדשות של ממש, להגיע לקהלים חדשים", אמרה.