"מה יש להם להסתיר?": ראש הממשלה נתניהו דורש הבוקר (שלישי) בריאיון לגלי צה"ל: "אם לא נפל רבב במעשיו של אשכנזי – יואילו בכחול לבן לפרסם את כל החומרים הללו, לפני הבחירות". ראש הממשלה נתניהו התייחס להקלטות שפורסמו אמש בחדשות 13, שמהן עולה שאשכנזי כרמטכ"ל הסתיר את העובדה שהמסמך המזויף היה בידיו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אשכנזי צריך להסביר לציבור את מה שהוא עשה", אמר נתניהו. "מה יש שם להסתיר? אם לא נפל רבב במעשיו של אשכנזי ושל אף אחד אחר, יואילו עכשיו לפרסם את כל החומרים הללו לפני הבחירות. הרי אשכנזי טוען להנהגת המדינה, אז שיפרסמו את הכל. כחול לבן רוצים שקיפות מרבית, כך אמרו נגדי. שיסכימו מיד לפתוח את כל הקלטות האלו".

נתניהו המשיך ואמר: "אם יש בעיות של דברים צבאיים או צנעת הפרט או דברים משפחתיים, שיסירו אותם. אבל הציבור רשאי לקבל את הכל. זה נכון ביחס לכולם, לכל מי שמוקלט שם, אשכנזי, מנדלבליט, כולם. אם אין להם מה להסתיר – שיפרסמו. צריך להסיר את צווי איסור הפרסום לפני הבחירות. אומרים שהכל נבדק ופורסם - מבחינה ציבורית זה לא משנה. לא הכל נבדק. יש דברים חדשים שאני לא נחשפתי אליהם. הדברים האלו צריכים להיחשף".

באשר לטענות שאנשי נתניהו עומדים מאחורי הדלפת ההקלטות טען ראש הממשלה: "איזו גאונות מצד בוגי יעלון, שמבין שאני מפעיל את רביב דרוקר ואת ברוך קרא. אפשר למות מצחוק. אין לי מהלכים בערוץ 13, אין לי מהלכים באף ערוץ. יש לי יכולת לדבר בערוץ 20, שם נותנים לי לדבר מעת לעת".

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, המעורב בפרשת הרפז, תקף אתמול את אשכנזי. ברק כינה את הרמטכ"ל לשעבר "שקרן" וטען כי ההקלטות מפרשת הרפז "מאירות אותו כסוג של עבריין לכאורה". לצד זאת טען ברק כי הוא נמנע מחשיפת פרטים נוספים - כדי לא לפגוע בניסיון להדיח את נתניהו.