הגשת הרשימות המתמודדות לכנסת ה-23 התחדשה היום (רביעי) בשעה 16:00 בבניין הכנסת. עד לשעה 22:00 יוכלו שלל המפלגות המעוניינות לרוץ בבחירות הקרובות להגיש את מועמדותן ואת רשימת החברים. במאמץ אחרון לגבש מפלגה מאוחדת, נפגשו השר נפתלי בנט והשר רפי פרץ בקריה בתל אביב. במקביל, פרסם בנט פוסט בפייסבוק בו תקף בחריפות את איתמר בן גביר והתחייב שלא לרוץ איתו ברשימה אחת. מוקדם יותר הציע חבר הכנסת איציק שמולי לעבור באופן זמני לרשימת כחול לבן, בכדי לפנות מקום לעיסאווי פריג' שנדחק לירכתי רשימת מרצ-העבודה-גשר החדשה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

פגישתם של בנט ופרץ הסתיימה ללא הסכמות. זמן קצר לאחר מכן זימן נתניהו את השניים ללשכתו, בנייסון אחרון להגיע בכל זאת להסכם איחוד.
 
בתגובה לדבריו של בנט, כתב בן גביר: "הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון".

"לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", הצהיר בנט מוקדם יותר. "זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל. לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי. זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית".

נפתלי בנט ואיתמר בן גביר (עיבוד: פלאש/90 )
בנט ובן גביר. "אין הבדל בינו לבין עברייני השמאל" | עיבוד: פלאש/90

לטענתו, "ישנם שאוחזים קו אידאולוגי הפוך" לשלו, אותם כינה "מיליציות פרועות שעושות דין לעצמן. במקום לבנות, שוברים. במקום לתקן, מתפרעים. זו תפיסה של בוז עמוק למדינת ישראל ולמוסדותיה. זלזול במפקדי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. לתפיסתם, אלימות זה בסדר. להעביר סדנאות לפורעי חוק כיצד להתל בחוקרים זו ברכה. חברים, זה איום ונורא. לטעמי אין הבדל בין עברייני תג מחיר שתוקפים חיילים לבין עברייני השמאל האנרכיסטי שזורק אבנים על חיילי צה"ל בגדר".

בנט הסביר כי הפתרון לפיצול בימין הוא צירוף של שר החינוך רפי פרץ לרשימתו ופרישתו של בן גביר מההתמודדות. לטענתו, "הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד - אם אתם כל כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם! זה בידי ראש הממשלה, ורק בידיו".

איציק שמולי (צילום: החדשות12)
"אם אהיה חייב - אקריב את עצמי" | צילום: החדשות12

עד כה נרשמו 20 מפלגות, בהן ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה, שהגישו את רשימותיהן ללא כל שינוי מהבחירות הקודמות. אתמול נרשמו 10 מפלגות שלהן סיכוי נמוך, כך נראה, לעבור את אחוז החסימה. ביניהן מפלגת "אני ואתה – מפלגת העם ישראלית", מפלגת הגוש התנ"כי, מפלגת "דע"ם – כלכלה ירוקה מדינה אחת" ועוד. אליהן הצטרפו היום מפלגת "אדום-לבן הבלתי משוחדים" בראשות סגן ראש עיריית רחובות לשעבר עמי פיינשטיין, הפיראטים, "הלב היהודי" ועוד.

היום הודיע חבר הכנסת איציק שמולי ממפלגת העבודה כי הוא מוכן לקבל שריון ברשימת כחול לבן באופן זמני בכדי לפנות מקום לחבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ שנדחק למקום ה-11 ברשימה החדשה שלאחר האיחוד בשמאל. "אני פטריוט של מפלגת העבודה, העבודה היא הבית שלי", הקדים שמולי את הצעתו. "אני חושב שתחת הנסיבות האלו חשוב שאשאר ואעזור לה להיאבק, אבל אם לא יימצא מישהו אחר שיעשה את זה, רק בהסכמה בין עמיר פרץ ובני גנץ, אעשה מהלך מתואם ולא על דעת עצמי".

"אני לא רוצה לעבור לכחול לבן, שיהיה ברור", המשיך. "ביתי הוא מפלגת העבודה ואני לא מחפש סידור עבודה. אבל אני חושב שמישהו צריך להקריב עצמו עבור קידום השותפות היהודית-ערבית. אם תושג הסכמה בין המנהיגים ורק בתיאום בין כולם, אהיה מוכן להקריב את עצמי"

נתניהו, גנץ, גדי יברקן (צילום: מרים אלסטר/יונתן סננס, פלאש/90 )
נתניהו, יברקן וגנץ. פיטורים - ועריקה | צילום: מרים אלסטר/יונתן סננס, פלאש/90

מוקדם יותר הודיעה חברת הכנסת סתיו שפיר כי לא תרוץ בבחירות הקרובות בראשות המתנועה הירוקה, זאת לאחר שנדחקה החוצה מרשימת מרצ-העבודה-גשר המאוחדת. "ניצחון מחנה השפיות הוא גבולי ועלול להיות מוכרע על חודו של קול", הזהירה שפיר. "ולכן על אף הרצון להמשיך בכל הכוח במאבקים שהתחלנו, ולמרות המחויבות שלי לאזרחים שניסיתי לשרת בשנים האחרונות, אני לא מוכנה לאפשר לניצחון לחמוק ולכן לא אתמודד במערכת הבחירות הזו לכנסת".

במקביל, הדיח יו"ר כחול לבן בני גנץ את חבר הכנסת גדי יברקן מרשימת המפלגה, לאחר שנפגש עם ראש הממשלה נתניהו ואיים כי יערוק למפלגת הליכוד. במקומו הוצב אנדרי קוז'נוב, מי ששימש בחודשים האחרונים דובר המפלגה לתקשורת הרוסית. במשך עשור היה קוז'נוב הכתב הצבאי של ערוץ 9 ושימש כחוקר בכיר במכון MEMRI. הוא עלה לארץ בשנת 1997, בן 40, נשוי ואב לשלושה, ובעל תואר שני בחקר ויישוב סכסוכים מהאוניברסיטה העברית. לאחר שהודח מכחול לבן וכשצירופו לליכוד אושר על ידי מזכירות המפלגה, הודיע יברקן כי הוא "יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר", זאת "על אף הביקורת שהשמעתי כלפי ראש הממשלה נתניהו בעבר".