רבות נאמר כבר על הדרכים המפוקפקות למינוי שופטים בישראל, על כיפופי הידיים והדילים בתוך הוועדה, על חוסר השקיפות והלחצים, ועל הבחישות בתוך הוועדה של גורמים כאלה ואחרים, אך כעת מתברר שאחד הבוחשים היה לא אחר מאשר איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית. בהקלטה מתוך כנס בחירות שקיים ונחשפה הערב (שני) במהדורה המרכזית עולה כי בן גביר היה בקשר שוטף עם שרת המשפטים דאז איילת שקד בנוגע למינוי שופטים. שקד בתגובה: "התייעצתי עם אנשים רבים ומגוונים בתחום המשפט והמערכת הציבורית".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לטענת בן גביר, הוא היה בקשר גם עם העוזר שהיה אחראי מטעמה של שרת המשפטים שקד על הוועדה ועל הסוגיות הקשורות במערכת המשפט. שקד ואנשיה התייעצו עם בן גביר לגבי מועמדים לשפיטה שצריך לקדם אותם וכאלה שלא, כשכמובן המטרה הייתה לקדם כמה שיותר שופטים שמרניים עם אוריינטציה פוליטית ימנית.

על המגעים בינו לבין שקד סיפור איתמר בן גביר בעצמו בהקלטה מתוך כנס בחירות שקיים: "שאלתם לגבי איילת שקד, מה שרובכם לא יודעים זה שאיילת התייעצה במשך כל השנים האלה היה בינינו קו ישיר של התייעצות בעניין מינוי של שופטים ושל כל מיני תפקידים כאלה ואחרים במערכת המשפט. אבל בכל פעם שהייתה איזושהי מחלוקת על מינוי והמערכת (מערכת המשפט) אמרה 'לא', איילת התיישרה".

המהלך הבא של שקד? (צילום: מריים אלסטר, פלאש 90, חדשות)
בן גביר ושקד | צילום: מריים אלסטר, פלאש 90, חדשות

עוד אומר בן גביר בהקלטה: "זוכר את הסיפור של פרופ' גידי ספיר שהיה יכול להכניס שינוי לבית המשפט העליון. איילת אמרה לי: לא, הם (השופטים בוועדה והנשיאה) מתנגדים. אם הם מתנגדים - איילת זזה אחורה. וכך מינוי אחר מינוי, תפקיד אחר תפקיד. אגב, גם בקשרים שלה עם שי ניצן זה היה אותו דבר. בסוף הוא היה האיש הקובע במשרד המשפטים. היא נתנה לו להוביל".

את ההקלטה יש להכניס לתוך המסגרת של שלושה שבועות לבחירות, עם שתי מפלגות שיש ביניהן חפיפה מסוימת על קולות מצביעים, בעיקר בפלג הפחות ליברלי של הציונות הדתית. בהקלטה המלאה תוקף בן גביר שקד, אומר ששי ניצן ניהל את המשרד ולא היא ומחלק עוד שלל "מחמאות".

איילת שקד לא הכחישה את הדברים שלפיהם בן גביר ייעץ לה בכל הנוגע למינוי שופטים. גורמים המקורבים אליה הסבירו שהיא שמעה כל מיני קולות מכל הקצוות, כשהמטרה אחת: לגוון את מערכת המשפט ולהכניס אליה קולות שלא היו בה בעבר.

בכחול לבן תקפו את ראש הממשלה על רקע הפרסום: "איבוד השליטה של נתניהו מגיע עכשיו למימדים מסוכנים כשאיתמר בן גביר, בן בריתו החדש והסוגד לרוצח גולדשטיין, נחשף כמי שימנה שופטים אם הוא ייבחר".

תגובת ח"כ שקד לפרסום: "שקד התייעצה עם אנשים רבים ומגוונים בתחום המשפט והמערכת הציבורית. כיו"ר הוועדה דגלה שקד בגיוון רעיוני ושיקוף הציבור, ולכן שמעה קולות שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית וגם של עורכי הדין. כל מועמד נבחן בקפידה, במסגרת מאמציה של השרה לגוון את המערכת".