נתניהו היה מעורב במגעים שקדמו לפרסום הקלטת נגד גנץ? לאחר ההקלטה הדרמטית שחשפנו במהדורה המרכזית ביום חמישי האחרון, בה נשמע יועצו הבכיר לשעבר של יו"ר כחול לבן, ישראל בכר, אומר כי גנץ הוא "סכנה לישראל", אמש (ראשון) חשפנו הקלטה של שיחה שהגיעה לידי מערכת "עובדה", בה נשמע אותו רב שהקליט את היועץ, משוחח עם ראש הממשלה נתניהו בעניין הזה ממש.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

השיחה הזו התקיימה ביום רביעי שעבר, סמוך לשעה 22:00. במשרדו של הרב גיא חבורה במרכז תל אביב יושבים כמה אנשים - בהם הרב עצמו. זה אותו רב שניהל שתי שיחות ממושכות במהלך חודש פברואר עם ישראל בכר, יועצו הבכיר של בני גנץ דאז - וממנהלי הקמפיין של כחול לבן. 

בכר הגיע לשתי הפגישות עם הרב כדי להתייעץ איתו בעניינים אישיים ולא ידע שהרב מקליט את הפגישות.  במהלך אחת מהן - כשהרב מדובב אותו - בכר אומר לרב שאין לבני גנץ "אומץ לתקוף באירן", ושמדובר ב" סכנה לעם ישראל" - הקלטה שחשף עמית סגל במהדורה המרכזית ביום חמישי האחרון. 

היועץ ישראל בכר נגד גנץ
גנץ והיועץ הבכיר שפוטר בינתיים, ישראל בכר

אמש חשפנו שיום לפני פרסום הקלטת התקיימה שיחה שהשתתפו בה הרב גיא חבורה ואנשים נוספים. הפרטים על השיחה הזאת מגיעים למערכת "עובדה" ולשחר אלתרמן, ובה הנוכחים מדברים עם ראש הממשלה נתניהו, ועל הפרק, לכאורה, האופן שבו תועבר לפרסום הקלטת השיחה בין הרב לבין בכר. 

בשלב מסוים בשיחה, אחד הנוכחים מגיב על דברים שהוא שומע מראש הממשלה ומבטיח לנתניהו שישראל בכר יישמע, בקולו, "בלי טשטוש". איכות השמע בשיחה לא טובה במיוחד וקולו של ראש הממשלה נשמע אך לא באופן ברור, אבל שומעים בה את הנוכחים פונים לנתניהו ואותו עונה להם.

תחילה הרב עצמו מדבר, ככל הנראה, על ההצדקה לפרסום: 

הרב גיא חבורה: "ראש הממשלה, מאי נפקא מינא. מה ההבדל בין מה שמתגלה, שהתקשורת יודעת המון יותר ממנו... ולא עושה עם זה כלום. מה ההבדל למקרה שלנו?"

דובר 2: "זה ברור, אנחנו לא מדברים על טשטוש, לא מדברים על טשטוש" 

נתניהו: (קולו נשמע אך הוא אינו ברור בהקלטה)

דובר 2: "לא, לא מדברים על טשטוש של ישראל, ברור שישראל צריך להיות בקולו. אוקיי, ברור". 

המשתתפים בשיחה, כולל הרב, למעשה מבטיחים לראש הממשלה שהם ידאגו שקולו של בכר יישמע בבירור, בלי עיוות קול, בהקלטה שתועבר לפרסום. 

השיחה נמשכת דקות ארוכות ובמהלכה הנוכחים אומרים לראש הממשלה שישמחו לקיים "סעודת הודיה" ומדברים גם על תאריך אפשרי; לקראת סוף השיחה - הצדדים מסכמים לשוב ולדבר:

דובר 2: "טוב, תשמע, תשמע ראש הממשלה, שמענו אותך. תן לי לחזור אליך עוד כמה דקות. בכל מקרה, קיבלנו ראש הממשלה. אנחנו נעשה את זה"  

כל זה קורה פחות מיממה לפני החשיפה של עמית סגל כאן בחדשות 12, שהביא את הקטע מתוך הדברים שאכן אמר ישראל בכר לרב, בפגישה ביניהם לפני כמה שבועות, על כך שבני גנץ חושש לתקוף באירן. הדברים עוררו כידוע הדים רבים, ובין היתר גם הביאו לפיטוריו של בכר מתפקידו בקמפיין כחול לבן.

רק אתמול בריאיון של נתניהו לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" הוא אמר שהוא כלל לא דיבר עם הרב.

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר בתגובה: "אני לא מכיר שיחה כזו" וסירב לומר אם ראש הממשלה מכחיש את קיום השיחה. "ככל שקיימת הקלטה של השיחה מדובר בהאזנת סתר", הוסיף. 

עופר ברטל, פרקליטו של ישראל בכר, מסר בתגובה לדברים: "רב שמקליט אדם שמאמין בו, מבצע עבירה דתית, גם מעשה נקלה בין אדם לחברו; מי שעושה שימוש בהקלטה כזאת, ביודעו שהושגה במניפולציה רגשית-אמונית, עושה מעשה בזוי עוד יותר". ישראל בכר, כך עו"ד ברטל, שומר לעצמו את הזכות לנקוט הליכים משפטיים, ככל שהחוק מאפשר לו". 

בכחול לבן מסרו בתגובה להקלטה: "נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב. אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית. הערב ברור יותר מתמיד: מחר חייבים להצביע כחול לבן". 

בכיר כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה להקלטה: "זה לא ייאמן. נתניהו הוא שקרן שמשתמש בשיטות של מאפיה כדי לגנוב שלטון בישראל. מחר אנחנו נעשה לזה סוף". 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש'גנץ מפחד לתקוף באירן ומהווה סכנה לעם ישראל'. כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה".