"נלך לבחירות רביעיות אם כחול לבן לא יתפשרו": חבר הכנסת מיקי זוהר התראיין אמש (רביעי) למהדורה המרכזית של חדשות 12 ואמר: "אנחנו מתכנסים בתוך עצמנו עם 58 המנדטים שלנו - ומקווים שבצד השני מישהו יגלה אחריות ויבוא לנהל משא ומתן". זוהר הוסיף: "נהיה חייבים להשיג תמיכה מהמגזר הערבי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יש שוב פלונטר פוליטי מאוד מאוד סבוך", אמר זוהר. "למה? כי הרשימה המשותפת היא בסופו של דבר לא פרטנר לאף ממשלה. כחול לבן מנסים להפוך אותם בכוח לפרטנר שלהם". באשר לאפשרות שישראל תצטרך ללכת לבחירות שוב אמר זוהר: "אם וכאשר לא תהיה התפשרות בצד השני, אנחנו נלך לבחירות רביעיות - שזה דבר הרסני".

זוהר דיבר גם על יוזמת כחול לבן להעביר חוק שיימנע מנתניהו להרכיב ממשלה: זוהר טען כי כחול לבן יודעים שאין לחוק היתכנות משפטית, וכי החוק הוא "פיגוע בדמוקרטיה הישראלית". זוהר התחייב שכיו"ר ועדת ההסכמות יפעל בוועדה בכל הכוח נגד החוק.

"בונה על כל אחד מה-62"

"זה חוק פרסונלי ואנטי חוקתי, ואתה לא יכול לעשות אותו בפגרת בחירות ללא הסכמה", טען זוהר. הוא אמר: "חוק כזה יביא לנו 70 מנדטים. הציבור יביא לנו את הרוב כדי לבטל את החוק הזה - כי הציבור בבית לא יהיה מוכן לקבל את הפסילה הזאת נגד האדם שקוראים לו בנימין נתניהו".

"אני בונה על כל אחד מ-62 המנדטים שמצויים כרגע בצד השני של המפה הפוליטית", אמר זוהר, אך סייג: "למעט הרשימה המשותפת שהיא אנטי ציונית". זוהר הוסיף: "אנחנו מתכנסים בתוך עצמנו עם 58 המנדטים שלנו ומקווים שבצד השני מישהו יגלה אחריות ויבוא לנהל משא ומתן להקמת ממשלה - ובכך למנוע בחירות רביעיות הרסניות".

זוהר לא השיב על השאלה אם בליכוד יסכימו ללכת לממשלת רוטציה, ואמר: "זה עניין שראש הממשלה צריך להחליט בו עצמו".