יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הכריז היום (שישי) כי אם יוגש נגדו כתב אישום בהיותו מכהן בתפקיד ראש ממשלה - יפרוש מתפקידו. את הדברים אמר בריאיון ל"אולפן שישי" שישודר הערב ב-20:00. הדברים מגיעים על רקע הודעת ממלא מקום פרקליט המדינה אמש על פתיחה בחקירה פלילית בפרשת המימד החמישי. גנץ הצהיר: "נאה דורש נאה מקיים. אם יגישו נגדי כתב אישום בהיותי מכהן כראש ממשלה, לא אמשיך בתפקידי".
 
 
גם ראש ממשלה נתניהו התייחס לפרשת המימד החמישי בסרטון שפרסם ובו אמר: "בני גנץ וחברת המימד החמישי שעמד בראשה נמצאים במרכזה של חקירה פלילית קשה ביותר על כך שהוליכו שולל את המשטרה, קיבלו ללא מכרז חוזה על סך 50 מיליון שקלים מכספי הציבור ומתוך זה שלשלו לקופת החברה ארבעה מיליון שקלים, שעדיין לא החזירו. הם הציגו מוצר שלא היה קיים, לקוחות שלא היו קיימים - דבר חמור ביותר".
 
נתניהו המשיך: "זה הניסיון היחיד של בני גנץ בחיים האזרחיים - אגב, לא רק פעילות פלילית שנחקרת כרגע, אלא גם פשיטת רגל. זה הניסיון של גנץ בשוק האזרחי. גבי אשכנזי - אותו דבר: גם הוא עמד בראש חברה שפשטה את הרגל, וגם היא מואשמת שהונתה משקיעים במיליוני שקלים. לא מסוגלים לנהל כלכלה - זה ברור; אבל כשכחול לבן מדברים על טוהר מידות?!  לא טוהר מידות ולא נעליים".
 

ב"מהדורה המרכזית" פורסם השבוע, כי היועץ המשפטי החליט לפתוח בבדיקה בפרשת המימד החמישי, אך לא יודיע על כך לפני יום הבחירות. גם גנץ וגם אלשיך לא חשודים בפרשה, ובליכוד כבר זעמו ותהו מדוע מנדלבליט מחכה עם ההודעה בנושא לאחר הבחירות. הפרשה נוגעת להתנהלות חברת המימד החמישי, שניהל בני גנץ לפני סגירתה - והעסקה עם המשטרה, שבראשותה עמד אז המפכ"ל רוני אלשיך.

גנץ עמד בראש החברה והתפרנס ממנה במשך כשלוש שנים. החברה מאז פשטה את הרגל ונסגרה. החוזה עם המשטרה, במסגרתו החברה הציעה מוצר שנועד לבצע "פרופיילינג" לחשודים לצורך מניעת טרור, היה אמור להגיע להיקף של 50 מיליון שקלים - אולם הוא לא נוסה מעולם. למרות זאת, החברה קיבלה מיליונים מקופת המדינה.

הבדיקה תתמקד בשאלה אם את מיצג השווא יצרה רק החברה, ומי מטעמה ידע ושיקר למשטרה, שכן מדובר בעבירה פלילית של קבלת דבר במרמה. התרחיש השני שהבדיקה תעסוק בו: האם במשטרה היו שותפים למיצג השווא. חלק מבכירי החברה הם גם בכירים לשעבר במשטרה, כך שגם אלשיך ואחרים בצמרת המשטרה יצטרכו לענות על שאלות קשות.