"כל מי שייכנס לממשלתי יתחייב להתנגד לחוק הצרפתי, ההזמנה של נתניהו לעימות היא ספין": יממה לאחר שהוכרז מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו בתיקים 1000, 2000 ו-4000 בהן הוא מואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הצהיר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שיפעל להחתים את כל החברים המיועדים בממשלתו על מסמך שבו יתחייבו לא לתמוך בחוק שאוסר להעמיד לדין את ראש הממשלה.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

 "נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול לכהן כראש ממשלה, לא בהיבט המוסרי ערכי, ולא בהיבט התפקודי. זו אמת פשוטה וברורה", הבהיר גנץ בפתח דבריו. "ב-17 במרץ הוא יאבד את המנדט ויתחיל במשפט. ב-17 במרץ יעבור מכס ראש הממשלה אל ספסל הנאשמים. זו בדיוק הסיבה שהוא מוכן לרסק את המערכות הממלכתיות של מדינת ישראל ובראשן מערכות החוק". 

"אין לו גבולות ואין לו אחריות למדינת ישראל", תקף. "נתניהו דואג רק לנתניהו ולא לאזרחי ישראל. הוא תקף את המשטרה ואת המפכ"ל שהוא עצמו מינה, משם המשיך לפרקליטות ובימים האחרונים אנחנו רואים מסע דה-לגיטימיציה והשתלחויות ביועץ המשפטי לממשלה שלא נראו כמותן בישראל. יועץ שהוא מינה שכיהן גם כמזכיר ממשלתו ושעושה את עבודתו נאמנה". 

"מלבד ההשתלחויות, הוא מינה שר משפטים שכל תפקידו בעת הזו היא לפגוע במערכת המשפט ובאמון בה. תנו לי לעשות לכם ספוילר: הבאים בתור יהיו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. מדינת ישראל אינה מדינה מושחתת, רוב נבחרי הציבור שלנו מימין ומשמאל עושים את עבודתם נאמנה, מתוך תחושת שליחות". 

"נתניהו, לעומת זאת לא רוצה לעסוק בביטחון תושבי הדרום, לא להוריד את מחירי הדיור ולטפל במשבר הרפואה הציבורית. אחרי שמנענו ממנו חסינות, נתניהו רוצה דבר אחד, להרכיב קואליציה שתאפשר לו להעביר חוק שיאסור להביא למשפט ראש ממשלה, מה שהוא מכנה - 'החוק הצרפתי'. נתניהו משעבד מדינה שלמה כדי להימלט מהדין ואנחנו לא נאפשר לו".

"לכן, אני מודיע כאן שכל מי שירצה להיכנס לממשלתי, יחתום על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד לכל יוזמה שכזו", הצהיר גנץ, "אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב כבר היום שלא יתנו יד לחוק שכזה. במדינת ישראל אף פוליטיקאי או איש ציבור לא יהיה מעל החוק. הממשלה והכנסת לעולם לא יהפכו מקלט לעבריינים".   

גנץ על ההזמנה לעימות של נתניהו: "הוא משקר, מרמה ועושה ספינים" 

יו"ר כחול לבן נשאל האם בכוונתו להיענות להזמנת ראש הממשלה נתניהו להגיע לעימות ואמר: "אני מסתכל לו בלבן של העיניים, אני מסתכל לציבור הישראלי בלבן של העיניים, אני מציב את כל האמת בפני הציבור הישראלי ערב ערב ואני מתכוון להמשיך לעשות את זה. נתניהו משקר, מרמה ועושה ספינים ואני לא מתכוון להיות שותף לחגיגה הזו"
 
בנימין נתניהו (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
גנץ מפחד מעימות". נתניהו | צילום: יהונתן ולצר, TPS
 

זמן קצר אחר מכן, הגיב נתניהו: "גנץ מפחד מעימות והוא יודע למה. ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן. ישראל זקוקה לממשלת ימין חזקה ולא לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל. אני חוזר וקורא לגנץ: בוא לעימות מולי".