אחרי ספירת כ-90 אחוז מהקולות, המפלגה היחידה שאינה חלק מגוש הימין וכנראה תעלה את מספר המנדטים לעומת הבחירות הקודמות היא הרשימה המשותפת. לצד זה, נראה שהיא תשיג גם מהלך היסטורי משמעותי – תכלול בשורותיה את אימן חטיב מסיעת רע"ם, האישה הראשונה שצפויה לכהן כחברת כנסת מטעם התנועה האיסלאמית, תנועה שעד כה ייצגו אותה בכנסת רק גברים. חטיב: "באתי כי זה מהלך היסטורי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

חטיב שממוקמת במקום ה-15 ברשימה המשותפת צפויה להיכלל ברשימתה לכנסת ה-23 לפי ספירת קולות האמת עד כה. "מחכים בסבלנות. אני רגועה, בטוחה בכוח של החברה שלנו, מאמינה שהפעם הבנו את המסר, אני לא רוצה לדבר יותר מדי, אני רוצה לחכות לתוצאות הסופיות ואז נדבר", אמרה חטיב בריאיון עם כתב N12.

"אני רוצה לדבר על ניצחון - זה שהחברה הערבית התלכדה וכל החברה ידעה מי באמת הכתובת שלה"

אימן חטיב

"אני מאפריל באתי למסע הזה כשליחות באתי כי זה מהלך היסטורי", אמרה חטיב. "כל הסוגיות התרבותיות והחברתיות הם בסדר מעייני וגם כל הנושא של נשים – תעסוקת נשים, הדרת נשים רצח ואלימוץ נגד נשים כל מה שקשור לנושא של קידום מעמד האישה".

כשנשאלה אם היא מרגישה שזה רגע של ניצחון אמרה: "אני לא יכול לדבר על אכזבה, אני רוצה לדבר על ניצחון - זה שהחברה הערבית התלכדה וכל החברה ידעה מי באמת הכתובת שלה". היא הוסיפה: "זה היה ברור כתוב על הקיר – שהרשימה המשותפת היא הכתובת. אין לי בעיה עם אף אחד ואני מאמינה שכולנו בני אדם ואם נרצה נוכל לחיות בשלום ובשלווה".  

מלבד חטיב, גם סונדוס סאלח מתע"ל (מקום 14) צפויה להיות חברת כנסת חדשה מטעם הרשימה המשותפת. היא מנכ"לית חברת סטארט-אפ ויו"ר עמותה העוסקת בפעילות חברתית בקרב השכבות המוחלשות. הבוקר היא אמרה לכתב N12: "אני מרגישה גאווה גדולה בציבור הערבי שהגיע להצביע בשיעור הגבוה ביותר מאז שנת 1999".

סונדוס סאלח (עיבוד: החדשות12)
סונדוס סאלח | עיבוד: החדשות12