יומיים לבחירות - ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון באולפן: בסוף המשדר המיוחד של "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח לקראת הבחירות הגיע נתניהו לריאיון מיוחד בו התייחס למשפט נגדו, להקלטות יועצו של גנץ ולתביעה החדשהנגד רעייתו שרה נתניהו. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש הממשלה שהיה אחרון המרואיינים במשדר, הבהיר: "לא אפעל לקדם את החוק הצרפתי, לא אתמוך בחוק שימנע את העמדתי לדין. אני אלך ואנפץ את כל התיקים התפורים ההזויים האלה - עמדתי למשפט ערב ערב עם ההדלפות אצלכם".

"נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

נתניהו הבהיר כי יעמוד למשפט ולא יחתום על הסדר טיעון: "יש לי דווקא אמון בבתי המשפט בישראל, אבל עדי המדינה נגדי נסחטו באיומים". לדבריו, "אין לי עניין אישי, אם הייתי רוצה לא הייתי יושב פה, לא הייתי עובר את מסע ההשמצות הזה. התביעה החדשה נגד עובדת בביתי לא יצאה עכשיו במקרה - זה בא כדי להסיח את הדעת מהציטוטים של היועץ של גנץ". 

"מנדלבליט עשה דברים בעייתים - צריך לחשוף אותם"

עוד התייחס ראש הממשלה להקלטות של ישראל בכר, היועץ של נתניהו, והכחיש מעורבות בפרשה: "לא דיברתי עם הרב. הלכתי לעשרות רבנים ואמרתי להם דבר אחד - אל תבזבזו את הקול ותצביעו לבן גביר. מה שמדהים זה שיש פה עדות בפנים". 

נתניהו הבהיר כי אין בכוונתו לפטר את היועץ המשפטי לממשלה: "אני חושב שהוא עשה דברים מאוד בעייתים וצריך לחשוף אותם, לא לפטר אותו אלא לחשוף את הקלטות אשכנזי בפרשת הרפז".

בנימין נתניהו בני גנץ מתחבקים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
בנימין נתניהו בני גנץ מתחבקים | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

ראש הממשלה נשאל על המתקפות האישיות הקשות כלפי גנץ בקמפיין ואמר: "חלק מהדברים לא נאמרו. מה שמעניין זה שהוא קרא לי ארדואן ודוצ'ה, ואת מדברת על הסתה? מנסים להסיט את העובדה שהיועץ הבכיר שלו אמר שהוא לא ראוי להקים ממשלה ושוהוא צריך את הרשימה כדי להקים ממשלה".

"גנץ היה הבחירה השלישית שלי לרמטכ"ל"

עוד תקף בחריפות את יו"ר כחול לבן: "בני גנץ היה הבחירה השלישית שלי לרמטכ"ל, רצינו את גלנט שסוכל על ידי מסמך הרפז ואז איזנקוט ורק אז הלכנו לגנץ. גנץ היה מאוד בינוני כרמטכ"ל". לטענתו, "הלחץ של החיים הציבוריים ושל ההקלטות" השפיע על גנץ.

"בני גנץ לא ראוי להיות ראש ממשלה, הוא חלש, יש לו את המפלגה הכי דיקטטורית בכנסת ישראל", הוסיף. "אני הולך לאזרחי ישראל ברוב דמוקרטי עצום. הם מסתירים מהציבור את הקומבינה שלו עם טיבי".

ישיבת ממשלה, ישיבת קבינט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

"אני לא מאתרג את עצמי", תקף את התקשורת, "אומרים כול הזמן שאני במשפט שדה של התקשורת ואני מקבל את ההחלטות הכי זהירות ולא הולך למלחמות מיותרות. אם לא תהיה ברירה ניכנס בחמאס בעזה, אני מאוד מאוד זהיר לפני שאני הולך למלחמה כי זה מוצא אחרון".

נתניהו הכחיש את טענת ליברמן שלפיה אמר למלך עבדאללה שלא יהיה סיפוח: "זה שקר מושלם, ליברמן יכול להגיד מה שהוא רוצה - הוא זה שהעביר מזוודות מזומנים לחמאס. כיוון שאני אחראי על הביטחון, אני מחליט על הכול ולוקח את האחריות עליי". נתניהו סירב להתייחס למאמצים מול קטר לקידום ההסדרה. 

"אני לא סחיט אישית או ביטחונית, לא אשב עם או תחת נתניהו‎". צפו בריאיון המלא עם בני גנץ

"בהנחה שגנץ לא יצליח להביא 61 צריך מבוגר אחראי שיפתור את הפלונטר". צפו בריאיון המלא עם עמיר פרץ

"אומרים מדיניות ימין אבל עושים מדיניות שמאל". צפו בריאיון המלא עם איתמר בן גביר

"ככל שאני יכול למנוע סבבים ולקצר אותם אני אעשה את זה". צפו בריאיון המלא עם נפתלי בנט

"בלי שהערבים יהיו חלק לגיטימי לא נצא מהפלונטר". צפו בריאיון המלא עם איימן עודה

"אין דרך שאשב עם נתניהו; הוא איבד את הבלמים". צפו בריאיון המלא עם אביגדור ליברמן

"אם גנץ היה מקבל את ההצעה שלי הוא היה ראש ממשלה". צפו בריאיון המלא עם אריה דרעי

ליברמן: "מקווה שבחילופי שטחים ניפרד ממך", עודה: "תסתכל עלינו מלמטה". צפו בעימות