ח"כ גדי יברקן, שעבר אתמול (רביעי) מכחול לבן לליכוד מתייחס הערב לראשונה לשיריונו בליכוד ומספר "נתניהו הבטיח למנות אותי לשר". יברקן מוסיף כי "הזהיר במשך תקופה ארוכה את כחול לבן שהוא במגעים עם נתניהו", ולדבריו - ראשי מפלגתו היוצאת לא לקחו אותו ברצינות. בליכוד הכחישו את הדברים: "לא הוצע לו שר". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשיחה עם פרשננו הפוליטי עמית סגל אמר יברקן כי איננו מתחרט על דברים קשים שאמר נגד נתניהו ושאר בכירי הליכוד, אך מגדיר אותם ״ביקורת בנושאים נקודתיים״. עוד אמר שנתניהו לא ביקש ממנו התחייבות להצביע בעד בקשת החסינות.

באשר לשאלה כיצד יתמוך בביקורת של הליכוד על היועמ"ש והמשטרה השיב: ״גם אני תקפתי את המשטרה בשנים האחרונות״. לדבריו, הובטחה ועדת חקירה ממלכתית ליחס המשטרתי נגד יוצאי אתיופיה. הוא הוסיף: ״אם הייתי פורש במאי ועורק לליכוד זה היה כלנתריזם ושימוש במנדט שלי, כעת זה מעבר לגיטימי. יכולתי להיות חבר כנסת במקום בטוח, כך שאין פה אופורטוניזם״.

עם זאת, אישר יברקן שהובטח לו תפקיד שר בממשלה הבאה. בליכוד כאמור הכחישו שנמסרה הצעה כזו. יברקן משוכנע שמעברו לליכוד יביא למפלגה שני מנדטים של יוצאי אתיופיה. ״לפני עשרים שנה זרקו את אדיסו מסאללה מהעבודה למרות שזעק בדמעות, כעת מחזרים אחריי. זו התפנית האמיתית ביחס לעולי אתיופיה״, אמר.