ראשי העבודה-גשר-מרצ האשימו את כחול לבן בפגיעה בגוש המרכז-שמאל. בדברים שנשא הלילה (שני) בפני פעיליו, אמר יו"ר הרשימה עמיר פרץ: "עשינו הכול כאשר עתידה של מדינת ישראל לנגד עינינו. חתמנו הסכם עודפים עם כחול לבן. נתנו גיבוי מלא לבני גנץ ודווקא ברגעים הקריטיים התחיל קמפיין חסר אחריות של כחול לבן שפגע במחנה. אין לנו כוונה לדבר על אכלו לנו שתו לנו. אני אמשיך לנהוג באחריות ולקיים את תפקידי כמבוגר האחראי של מחנה השלום". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מספר 2 ברשימה ויו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, הצטרפה לדבריו של פרץ: "כשהתחלנו את המסע הזה עם עמיר ועם ניצן לא היה קל. החלטנו להיות אלה שמביאים את הבשורה בנושאים חברתיים, ובכאוס נראה שזה מעניין רק אותנו. עשינו את מה שצריכים היו לעשות בקמפיין לבד. אם גנץ היה לוקח את הצעתנו והיינו הולכים בפתק אחד - היינו היום במציאות אחרת".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר לאחר פרסום תוצאות המדגם כי זה ערב לא פשוט לרשימת העבודה-גשר-מרצ. "הקמפיין שלנו היה אחראי ולא ירינו בתוך הנגמ"ש", אמר ח"כ הורוביץ. "בישורת האחרונה ראינו בכחול לבן קמפיין לא ראוי. הם ניסו לפגוע בנו ואנחנו כל אותו הזמן ניסינו להתנהג כמבוגר האחראי של הגוש. יש לנו עכשיו אחריות להילחם על כל תו ופסיק. זו עדיין סיעה משמעותית. יש לנו מחוייבות למצביעים שלנו. מי שמאמין לא מפחד, נאבק על עמדותינו".

פרץ, שהעדיף שלא לענות לשאלה אם יתפטר לאור המפלה המסתמנת, ציין: "ידענו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. לא היה קמפיין כזה - אנשים התחברו, התחבקו וסייעו. אל תוותרו על זה, זה שווה הרבה יותר ממנדט לפה או לשם. התקווה שלנו שיום אחד המדינה הזאת והאזרחים כולם יזכו לדרך של שינוי ותקווה לא תתפוגג לרגע".

לאחר פרסום המדגמים מסרה לוי-אבקסיס: "כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם". היא הכחישה מעבר אפשרי לליכוד: "מבחינתנו דבר לא השתנה, אנחנו ממשיכים בדרכנו".