59 יום לבחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר וקרא הערב (שבת) לראשי מפלגות הימין נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ להתאחד ולרוץ כרשימה אחת. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל", כתב בחשבון הטוויטר שלו. הימין החדש בתגובה: "מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו"

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

במפלגת הימין החדש הגיבו לדבריו של ראש הממשלה, ובהודעה מטעם המפלגה נמסר: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

מהבית היהודי נמסר: "הבית היהודי חוזר וקורא לבנט ולסמוטריץ לבוא ולהתאחד איתנו במפלגת בית יהודי אחת גדולה. משם באתם ולשם אתם צריכים לחזור. ניסיון העבר מלמד שהציבור שלנו לא אוהב פיצולים והוא מעניש אותנו על כך. הבחירות הקרובות קריטיות למחנה הימין כולו ואסור להקל בעניין".

גם בעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מיהרו להגיב: "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. עוצמה יהודית תמשיך לפעול על מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".

השבוע פרסמנו כי כמו לפני הבחירות האחרונות בספטמבר, נתניהו שוב מצוי בדילמה מה כדאי: לאפשר ריצה של כמה מפלגות בימין - מה שעשוי לקרב אותו ל-61 מנדטים אבל אולי גם להביא לקריסה אם אחת המפלגות לא תעבור, או ללחוץ לאיחוד שמהווה תעודת ביטוח אבל גם יוצר מעין "תקרת זכוכית" של מנדטים. 

 

 

לאחר ההתלבטות, ראש הממשלה פועל ללחוץ על ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לרוץ ברשימה אחת עם הבית היהודי ועוצמה יהודית. ריצה עצמאית של המפלגות עלולה להוביל לכך שאחת מהן לפחות לא תעבור את אחוז החסימה. 

לפי סקר חדשות 12 שפורסם שלשום, הימין החדש בהנהגת שר הביטחון בנט ואיילת שקד יציבה מעל אחוז החסימה עם 6 מנדטים - בעוד הרשימה המאוחדת של הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר (ללא האיחוד הלאומי של סמוטריץ') לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.6% מהקולות. 

 על פי תוצאות הסקר, לגוש הימין-חרדים 55 מנדטים ולגוש המרכז-שמאל-ערבים 57 מנדטים. ליברמן נותר לשון המאזניים עם 8 מנדטים. ‎בתרחיש אחר שנבדק,  איחוד בין הבית היהודי, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי מוביל לכך שהרשימה עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. ‎