יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אישר הלילה (שלישי) באולפן הבחירות של חדשות 12 קיום מגעים עם גורמים מחוץ לבלוק עוד לפני הבחירות והצהיר: "אם יהיו לנו 60 מנדטים נקים ממשלה". לדבריו, "גורמים במחנה השני מבינים שאין להם שם עתיד, מערכת בחירות נוספת תדרדר אותם עוד יותר". על האפשרות שבג"ץ יקבע שרה"מ לא יכול להרכיב ממשלה: "מציע לנתניהו לא לכבד את הפסיקה הזאת".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אם בתום ספירת הקולות נשיג 60 מנדטים אפשר להגיד בוודאות שנקים ממשלה", הכריז ח"כ זוהר, שחשף כי מפלגתו מנהלת "מגעים אפקטיביים" עם גורמים מהמחנה השני. "עוד לא שלחו אותי למשימות ואני לא רוצה לנקוב בשמות. בפוליטיקה הכל יכול לקרות. גם אם היו שיחות עם גורמים במחנה השני לפני הבחירות, והיו כאלה, בצד השני מבינים ששם אין להם עתיד - זה או לשבת באופוזיציה או ללכת למערכת בחירות רביעית שתדרדר אותם בעוד כמה מנדטים".

נתניהו בנאום לאחר המדגמים (צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images)
בדרך להרכבת קואליציה? נתניהו ורעייתו | צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images

זוהר אישר את הפרסום בחדשות 12 ואמר: "אם נצטרך להביא ח"כים מהמחנה הנגדי, בהחלט נשנה את החוק כדי שלא יוטלו עליהם סנקציות‎". לדבריו, "הציבור החליט היום בצורה ברורה שהוא רוצה את הליכוד ונתניהו בהנהגה. אם יהיה צורך אנחנו נוכיח את זה ביתר שאת. אם יהיו בחירות נוספות נקבל 65 מנדטים ולא 61‎. רוצים להפיל את נתניהו כי הוא ראש מחנה הימין". על ניהול המדינה במקביל משפט אמר: "המשפט לא עוצר את נתניהו, זה קטן עליו. מי שבוחר את נתניהו זה העם ולא מערכת המשפט‎".

ח"כ זוהר התייחס לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהבהיר כי לא יישב עם נתניהו: "ההצהרות של ליברמן הן חסרות אחריות. הוא הבטיח שלא יהיו בחירות רביעיות. אני מבטיח לו שהבלוק לא יתפרק, נחתום 59-60 ואז לא נצטרך אותו. נצא לחופש ונגיד להם: בזמנכם הפנוי תבואו למו"מ. אם לא ירצו להצטרף, הציבור יכה בהם בעוצמה ויפחית להם את מספר המנדטים. אם לא ירצה לבוא, זו תהיה בעיה שלו והציבור שלו לא יסלח לו".

"נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
"המשפט קטן עליו" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

על הריצה העצמאית של עוצמה יהודית בבחירות אמר: "יכול להיות שהסירוב של בנט לשלב את בן גביר יוביל לכך שלא נוכל להקים ממשלת 61. רבים בציבור הדתי-לאומי כעסו על כך ועברו אלינו‎".

"כחול לבן עשו חרא של קמפיין"

יועצו של נתניהו, יונתן אוריך, ציין גם הוא באולפן הבחירות כי צפויים עריקים מהמחנה השני: "הפעם אנחנו נקים ממשלה, אנחנו ניקח חלקים מהצד השני‎". לדבריו, "נקים הפעם ממשלה כי יהיו עריקים. אני בדיעבד חושב שהתוצאה עכשיו הרבה יותר טובה. טוב שהלכנו לבחירות".

יונתן אוריך (צילום: N12)
"נקים הפעם ממשלה כי יהיו עריקים". אוריך | צילום: N12

אוריך תקף את גנץ: "הסיפור עם כחול לבן זה לא רק שלא היה להם קמפיין אלא שלא הייתה להם מפלגה. אין להם מוצר. הם לא יכולים להתמודד עם הליכוד, מפלגה עם דרך וערכים. ‎גנץ לא מנהיג ולא מסוגל לקבל החלטות - לא בטלפון האדום ולא באייפון שלו. כחול לבן עשו חרא של קמפיין".

על האפשרות שנתניהו יורשע אמר: "אני לא רואה סיכוי שהוא יורשע בבית המשפט. אני מכיר את התיקים, הייתי עם נתניהו במהלך הזמן שאותם תיקים נידונו, זה פשוט קשקוש. זה הולך לזיכוי. זה הולך למשפט מדהים וזיכוי חד משמעי".

"ממליץ לנתניהו לא לאפשר לבג"ץ לפסול אותו‎"ח"כ זוהר התייחס לאפשרות שבג"ץ יקבע שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה: "גם אם העליון יקבע שהוא לא יכול להרכיב ממשלה - הוא יישאר ראש ממשלה. אף אחד לא ירכיב ממשלה, נלך לעוד בחירות ונקבל עוד מנדטים. אוי ואבוי אם נתניהו יכבד פסיקה כזאת".

שופטי, בית, משפט, עליון בדיון בעתירה נגד נתניהו (צילום: שי פרנקו)
"ממליץ לנתניהו לא לאפשר לבג"ץ לפסול אותו‎" | צילום: שי פרנקו

על האפשרות שנתניהו יורשע ויקבל עונש מאסר אמר ח"כ זוהר: "עם ישראל לא יקבל את זה. נתניהו ישלם את המחיר על לא עוול בכפו. עם ישראל ייתן לו את הכוח לשנות את המערכת. הוא יהיה קורבן של המערכת. יהיה שבר עצום בעם ישראל, שלא יוכל להאמין יותר בבתי המשפט - האמון ירד לאפס. אנחנו נקבל מנדטים נוספים. חושבים שהציבור יישב מהצד? נראה לכם שהציבור ישתוק?‎ העם יקום ויזעק זעקה‎".

כשנשאל אם נתניהו ינסה להעביר חוק צרפתי רטרואקטיבי שיבטל את המשפט שלו, השיב ח"כ זוהר: "לעסוק עכשיו בחוק צרפתי או לא חוק צרפתי זה מופרך. אין לנו את המנדטים הנדרשים לחוק שכזה, יש צורך ב-61 מנדטים ברזל. לא נכון לעסוק בזה. העם בישראל אמר בצורה ברורה שיש רדיפה נגד נתניהו, שמה שעושים לו לא בסדר. כל 59 המנדטים סבורים שמה שעושים לנתניהו זו רדיפה. בפעם הראשונה במדינת ישראל ובעולם כולו החליטו שחדשות חיוביות זה שוחד".