נתניהו מצהיר שראש עיריית ירושלים לשעבר יהיה שר האוצר הבא - אם זה יהיה תלוי בו: כפי שפורסם לראשונה השבוע במהדורה המרכזית, נתניהו החליט כי ניר ברקת יהיה שר האוצר הבא. המהלך ייצא לפועל אך טרק כשתוקם ממשלה חדשה, ועד אז כחלון ימשיך בתפקידו. כוונת נתניהו למנות את ברקת הובילה למחאה בקרב בכירי הליכוד. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בכנס בחירות של מפלגתו באור יהודה כינה נתניהו את ברקת "שר האוצר המיוחד בממשלת הליכוד הבאה". נתניהו הציג שש רפורמות בכלכלה ובבריאות, שלדבריו הממשלה הבאה של הליכוד תביא לישראל. "אני מודיע שניר ברקת יהיה שר האוצר הבא של הממשלה בראשותי!", כתב לאחר מכן ברשתות החברתיות.

הרפורמות שברקת צפוי לבצע במסגרת תפקידו כשר האוצר הבא, אם וכאשר מפלגת הליכוד תהיה זו שתקים את הממשלה הן: הוזלה דרמטית במחירי הדירות, הוזלה דרמטית במחירי המזון, השקעות ענק בשירותי הבריאות, השקעות ענק בגליל, בנגב וביו"ש, הזנקת עסקים קטנים והפיכתה של ישראל למדינה מספר 1 בטכנולוגיית העתיד. 

ביום שני האחרון פרסמנו במהדורה המרכזית כי ראש הממשלה שוקל למנות את ברקת לשר האוצר וכי המהלך נבחן ברצינות בעקבות סקרים שמראים שמינויו של ברקת יכול לקרוץ למצביעי ימין רך, תומכים של כחול לבן. אלא שאתמול (רביעי) הכחיש נתניהו בקולו שיעשה זאת לפני הבחירות ואמר ששר האוצר כחלון צפוי להמשיך לכהן בתפקידו עד הבחירות. 

בשל המינוי האפשרי ברקת נקרא ארצה בבהילות באמצע ביקור בארצות הברית לקראת הצהרה משותפת או מסיבת עיתונאים. עד שהגיע ברקת ארצה, המהלך - שצבר תאוצה - נתקל בהתנגדות פנימית של שרים בליכוד - בהם יריב לוין, ישראל כ"ץ, מירי רגב ואחרים. 

בסרטון ששיגר ברקת לאנשים שהמתינו לו בכנסים בארה"ב הוא אמר: "למרבה הצער עליי לקצר את הנסיעה לפי בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שביקש ממני באופן אישי להקדים את חזרתי לישראל".