מהלכים נרקמים מאחורי הקלעים במקרה שבו אדלשטיין ינסה לבלום את יוזמת כחול לבן: במפלגתו של גנץ בודקים אפשרות להחליף את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, למקרה שבו הוא ינסה לבלום את הדיון בחסינות לנתניהו. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

זכות הווטו של אדלשטיין להכריע אם יתקיימו דיון והצבעה על החסינות הוענקה לו בהחלטה שקיבלה הוועדה המסדרת, בהסכמת כחול לבן, שקבעה כי הצבעה בנושא תתקיים בהסכמת יו"ר הכנסת, ולאחר שזה התייעץ עם היועץ המשפטי של הכנסת.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן (צילום: החדשות12)
יפעל להחליף את אדלשטיין? יו"ר כחול לבן גנץ | צילום: החדשות12

בליכוד העריכו הבוקר שיו"ר הכנסת למעשה כבר החליט בסוגיית החסינות. על פי גורמים במפלגה, אדלשטיין אמנם יערוך פגישות והתייעצויות בשביל הפרוטוקול, אך בסופו של דבר לא יאפשר את הקמת הוועדה וימנע את המהלך בגופו. 

יו"ר הכנסת יולי  אדלשטיין ויו"ר ישראל ביתנו ח"כ אב
ליברמן ידון עם אדלשטיין בסוגיית החסינות

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התנגד עד כה להחלפת אדלשטיין, אך עקב הצהרתו החד משמעית שמפלגתו לא תתמוך בהענקת חסינות לנתניהו - ייתכן שהוא ישנה את עמדתו. ליברמן צפוי להיפגש עם אדלשטיין בשבוע הבא ולדון עמו בנושא הזה.  

הבוקר הבהיר ליברמן שוב בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל כי לא ייתן יד לחסינות: "חד וחלק - אנחנו בעד הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות לנתניהו". לדבריו, "לא ניתן להתגלגל למערכת בחירות רביעית, אנחנו נכריע כך או אחרת. ברור היום שיש גוש שמאל עם גנץ בראשו, גוש משיחי חרדי עם נתניהו, וגוש של אנשים נורמליים שזאת ישראל ביתנו". השר יובל שטייניץ הגיב לדברי ליברמן ואמר: "אם קבעו מראש שידחו את הבקשה – זו הזמנה לפסילה של בג"ץ".