פחות משבוע לבחירות - והמתקפות בין המפלגות עולות שלב: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן קיים הבוקר (רביעי) ריאיון בדסק החדשות של N12 ושלל כל אפשרות של הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. הוא הודיע: "לא נשב בשום ממשלה שתהיה תלויה איכשהו – מבחוץ או מבפנים, בעד או בהימנעות - באיימן עודה ובאחמד טיבי. והוסיף: "מי שכן מסוגל להקים איתם ממשלה ללא ספק זה נתניהו. הוא הגיע איתם הרבה פעמים להסכמים וחתם עם אחמד טיבי על הסכם Y". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ליברמן המשיך לתקוף את נתניהו וגם את גנץ: "הולכים לבחירות בגלל 'שני הג'נטלמנים' גנץ ונתניהו. היו להם 65 מנדטים ביחד, הם לא היו צריכים אף אחד כדי להקים ממשלה - גם לא אותי". אך התחייב כי לא יהיו בחירות רביעיות - "אנחנו נכריע לכאן או לכאן - המפתחות אצלי".   

מתקפה חריפה על נתניהו: "נמצא בהיסטריה - נלחם על החסינות"

"נתניהו חצה כל גבול. אצלו ממש זה 'המדינה זה אני'. מה שטוב לי - צריך להיות טוב למדינה, ולא הפוך", המשיך ליברמן. "נתניהו חוטא בחטא היוהרה - כל מי שלא איתו הוא ישר 'שמאלני', 'בן של כומר', 'בוכרי'. זה מעיד על כך שהוא נמצא בהיסטריה גדולה, מקבל החלטות לא נבונות, הוא אולי הקמפיינר הכי טוב בעולם ואיש מוכשר שתרם הרבה למדינת ישראל. אבל כרגע כל יום שהוא ממשיך - הוא רק גורע מהמורשת שלו".

פלאש 90, יונתן זינדל (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות)
נתניהו וליברמן | צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות

ליברמן המשיך: "נתניהו נמצא בהיסטריה בדרגה 12 בסולם ריכטר - הבן אדם לא שולט בעצמו. האיש פשוט היסטרי ולא מתפקד, המדינה מבחינתו זזה הצידה. הוא כרגע נלחם על דבר אחד - על החסינות שלו, ובשביל זה הוא מוכן להגיד הכל ולעשות הכל. ברגע שבן אדם שם את המדינה בצד ומה שמעניין אותו זה רק ההישרדות האישית שלו - באותו רגע הוא צריך לסיים את תפקידו". 

"אני רואה בליכוד בלי נתניהו כאחד המרכיבים המרכזיים בממשלה הבאה"

אביגדור ליברמן

 

"אין שום מוטיבים אנטישמיים בקריקטורות"

ליברמן הגיב לדברי שר הפנים, אריה דרעי, בריאיון שקיים אתמול ל-N12 ואז חזר בהם ולפיהם התעמולה של ישראל ביתנו מזכירה את התעמולה הנאצית. "אין שום מוטיבים אנטישמיים בקריקטורות של ישראל ביתנו", הדגיש ומנה את האירועים האחרונים: "המנהיג הרוחני, רב ראשי לישראל, אמר על קהילת יוצאי ברית המועצות שהם גויים, קומוניסטים שהולכים לכנסיות. על אנשים שהם יותר מרבע מכוח האדם באוכלוסיית ההייטק הישראלי, יותר משליש רופאים, אחים ואחיות הם יוצאי חבר העמים - והוא קורא להם ככה".

ליברמן המשיך: "כשאתה מסתכל על שילוט חוצות של ישראל ביתנו שמציירים עליו צלבי קרס. כשאתה רואה טבח שמעיפים אותו מתפקידו בטענה שהוא לא יהודי. שפכו חומצה על הפנים של עולה חדש בבת ים ואמרו לו שיחזור לרוסיה – הכל זו תוצאה של הסתה של הרב יצחק יוסף".

ש"ס נגד ליברמן: "מסית" (צילום: רויטרס, יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
ליברמן ודרעי | צילום: רויטרס, יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

 

"משרד הביטחון הודיע לחיילים בודדים עולים שאין יותר כסף לסיוע בשכר דירה, אבל באותו שבוע רה"מ מכנס ועדת חריגים באוצר ומאשר 845 מיליון שקל לישיבות", ציין ליברמן. "סדר העדיפויות חייב להיות הפוך: קודם כל זוגות צעירים וחיילים ומערכת הבריאות אחר כך ישיבות ומשתמטים", הדגיש.

בהמשך התייחס ליברמן לציטוט שלו מהעבר על נקיטה בקו תקיף כלפי החרדים במטרה להשיג קולות. "אנחנו נאבקים על דמותה של היהדות. אין לחרדים מונופול על היהדות. לא יכול להיות שהרבנים הראשיים מונים רק רבנים אורתודוקסיים שהם נמנים עם רבני הצוהר לעשות גיור. אנחנו לא מתווכחים עם החרדים, אלא מתווכחים עם האופי של היהדות. אנחנו מנהלים ויכוח מהותי. אני חושב שראשי הממסד החרדי מטיפים לעבודה זרה שלא קשורה בכלל ליהדות".

 "לא פירקתי את הממשלה"

ליברמן השיב לשאלה מדוע פסק הקשר הטוב שהיה לו בעבר עם דרעי: "זה חטא היוהרה, אלה אנשים שיכורי כוח שחושבים שאפשר לעשות הכל בכוחנות. הם שוברים פעם אחרי פעם סיכומים. לדוגמה, אנחנו מסכמים על חוק הגיוס ומעבירים אותו בקריאה ראשונה, וזה לאחר פשרה מרחיקת לכת - ואז הם אומרים 'רגע, פוס' אנחנו לא מסכימים, בואו נשנה".

יו"ר ישראל ביתנו הכחיש שפירק את הממשלה וציין כי גם נתניהו הסכים עם החוק: "אני לא פירקתי שום ממשלה. אני פה חייב לתקן. הרי כשהעברנו את חוק הגיוס בקריאה ראשונה נתניהו עלה בימת הכנסת ואמר שזה חוק ממלכתי שקול ואחראי". 

בסיום הריאיון שב והתייחס ליברמן להקמת הממשלה. "אנחנו נשארים בכנסת עם 90 ח"כים שנמנים על מפלגות ציוניות וליברליות. אין לי שום בעיה להרכיב מתוך 90 חברי כנסת ממשלה של 61 - זאת ההתחייבות שלי". 

תגובה מפלגת ימינה: "איווט, שאצלו הכל דיבורים ואפס מעשים, האיש שבמשך שנתיים וחצי במשרד הביטחון לא עשה שום דבר, לא יטיף לבנט. הצבעה לאיווט היא גרירת ישראל לבחירות רביעיות. ימינה מייצגת את הימין האידאולוגי ואת הציונות הדתית וכל איש ימין יכול למצוא בה בית. בבחירות הקרובות זה או ימינה חזקה ומלאת עשייה או שמאלה של ליברמן וגרמן‎".

תגובת מפלגת ש"ס: "אביגדור ליברמן וישראל ביתנו הם הגורמים הבלעדיים לבחירות השלישיות ובכך גרמו נזק של מיליארדי שקלים למשק בגלל שנאתו הגדולה לנתניהו. מליארדים שיכולים היו לסייע למערכת הבריאות, לזוגות הצעירים ולפנסיות לעולים. ליברמן ואנשיו ממשיכים להסית, לשקר, לנהל קמפיינים של שנאה, להוליך שולל ולרמות את הציבור. כעת ישראל ביתנו הולכת לקואליציה בראשות בני גנץ ביחד עם העבודה-מרץ ובתמיכת המפלגה הערבית המשותפת".