מגפת הקורונה ממשיכה "לזלוג" לבחירות: נוסף על החשש שישראלים רבים לא יילכו להצביע על מנת שלא להידבק, במפלגת ש"ס החליטו לחלק קמע. למרות שהדבר אסור בחוקי הבחירות, במפלגה החליטו על תפילה מיוחדת, "תיקון" וגם קמע על מנת להישמר מהמגפה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפי חוק הבחירות, מתן קמעות על מנת לשדל אדם להצביע נחשב לשוחד בחירות. בש"ס צפויים לטעון כי הקמע לא נועד להשפיע על ההצבעה אלא להגן מפני המחלה.

על הקמע כתוב: "השמירה ממגפה - קורונה וכל מרעין בישין", בנוסף לפסוק: "ויעמוד פנחס ויפלל ותעצר המגפה". על הברכה כתוב, לצד תמונה של הרב עובדיה יוסף: "זכרו תורת משה עבדי – וזאת הברכה אשר ברך משה איש האלוקים את בני ישראל".

ביום הבחירות, מחרתיים, מועצת חכמי התורה תקיים תפילה מיוחדת בכותל המערבי. המטרה, לדבריהם: "שמירה על עם ישראל ולהצלחת מערכת הבחירות הגורלית לצביון היהודי של המדינה".

מועצת חכמי התורה, בראשות חכם שלום כהן יחד עם מניין של מקובלים ורבנים, הורה גם על "תיקון מיוחד לשמירה מפני הקורונה". התיקון יועבר בשידור חי בפייסבוק, ויתאפשר לציבור לשלוח שמות לברכה ולתפילה דרך הפייסבוק ובאמצעות משלוח סמסים. הרבנים יקראו במקום את השמות לתפילה וברכה.

לפי חוק הבחירות, אחד מסעיפי מתן/הצעת השוחד במהלך הבחירות הוא "המשדל אדם להצביע או להימנע מלהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסוימת, בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם, נדר, התרת נדר, הבטחה להעניק ברכה, או מתן קמיע". בחוק נכתב כי קמע הוא "כל חפץ שבעיני חלק מהציבור יש ביכולתו להיטיב או להרע עמו".

מש"ס נמסר בתגובה: "תנועת ש"ס פועלת אך ורק על פי חוק. בידי ש"ס חוות דעת משפטית מוסמכת המתירה את ביצוע ההפצה"