בעקבות בהלת הקורונה והניסיונות למנוע את התפשטות הנגיף בישראל – ועדת הבחירות הודיעה היום (רביעי) כי מי שנמצא בבידוד ביתי יוכל להצביע בקלפיות ייעודיות שהוקמו במיוחד עבור זה. מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, שקיימה תדרוך בנוגע לבחירות בצל הקורונה אמרה: "הוקמו מתחמים מיועדים למבדודי בית". היא הדגישה: "המבודדים שנמצאים בשיבא לא יוכלו להצביע, מבודדי בית יידרשו להגיע ישירות לקלפיות ייעודיות שם תתבצע הצבעה בתנאים מיוחדים ובמעטפות כפולות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בצו מנכל משרד הבריאות שיצא לפני מספר ימים חל תיקון בכל הנוגע ליציאת מבודדים מביתם", הסבירה אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות."כל אדם שנמצא בבידוד ביתי מותר לו לצאת מביתו לצורך ההצבעה בבחירות בלבד, ובלבד שהוא יוצא ללא תסמינים של חום ושיעול. בנוסף הוא חייב לחבוש מסיכה ולא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית, ולנסוע ברכב פרטי ללא מלווה".

הקלפיות נבדקות. מנכ"לית ועדת הבחירות (צילום: חדשות)
אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות | צילום: חדשות

"מספרם של האנשים שהודיעו למשרד הבריאות שהם בבידוד בבית, כ-1,400 אנשים, אבל אלה רק אלה שהודיעו וזה מספר שמשתנה כל יום", אמרה. "המטרה שלנו היא לאפשר לאותם אנשים לאור הצו של מנכל הבריאות לממש את זכותם, נעשה הכל כדי להבטיח שציבור הבוחרים יחשוש מאותו אנשים שמא זה יפגע בהם".

מנכ"לית ועדת הבחירות הדגישה כי בשום מקרה האזרחים שנתונים בבידוד לא יהיו במתחמים של קלפיות רגילות. "לא יהיה מצב שקלפי שמיועדת למבודדים להצביע כאשר היא תהיה בתוך מבנה שיש בה קלפיות אחרות. כדי להפיג את החששות של הציבור מפני הדבקה", חידדה עדס. "יצרנו מפרט נוסף לאוהלים, בחניונים פתוחים ויהיו בין 12-15 קלפיות כאלה".

קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
היערכות לקורונה בישראל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היא הסבירה: "זה מצב מאוד מורכב גם מבחינה משפטית, לאתר חניונים להכשיר את האנשים שיעבדו באותן קלפיות, יש הרבה מאוד מה לעשות בהקשר הזה. אנחנו כרגע מאתרים חניונים ומייצרים את האוהלים".

עדס הסבירה כיצד מתכוונים להקים את המתחמים המיועדים: "שני אוהלים שייצרו חציצה בין ועדת הקלפי ולבוחר עצמו, יהיה קיר שקוף באוהל שיאפשר בוועדת הקלפי לצפות בבוחר, המזכיר יעמוד בחוץ שם יזוהה הבוחר". היא הוסיפה: "תמתין לו ערכת מיגון שתכלול מסיכה כפפות ואלכוג'ל ועט חד פעמי כי ההצבעה תהיה במעטפות כפולות. המזכיר שיהיה בפתח יהיה ממוגן למרות שעל פי משרד הבריאות הוא לא צריך ללבוש את חליפת ההגנה הזו".