שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע להתראיין ב"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח, לקראת הבחירות הקרובות. במהלך הריאיון בנט נשאל על התגובה לירי מעזה, בהשוואה לתגובת ישראל לפני שהיה שר הביטחון – ובשלב מסוים, לאחר שהתעצבן על השאלות, הוא קם ועזב את האולפן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתחילת הריאיון בנט הציג את הטקטיקה החדשה לדבריו, לפיה ישראל פוגעת במי ששלח את היורים מעזה: "מה שהשתנה הפעם זה שהשולחים שלהם גם נהרגו. חיסלנו את השולחים בדמשק ולא רק בעזה. אבל שיטת השלבים מיצתה את עצמה. זה לא עובד וזאת לא השיטה. ככל שאני יכול למנוע סבבים כאלה ולקצר אותם אני אעשה את זה, כשנצטרך לעשות מערכה נעשה את זה כמו שצריך".

כשמצליח טענה כי ישראל חיסלה בכירים בדמשק ותקפה כוח אירני בסוריה עוד לפני שהיה שר ביטחון, הוא ענה כי היא טועה: "אני לא מדבר על תקיפות בכללי בסוריה שכן קורות, אם כי הגברנו את הקצב כדי לדחוק את אירן מתוך סוריה, אני מדבר על כך שיורים עלינו רקטה מעזה ומיד בתגובה אנחנו מפציצים ומחסלים מפקדים בדמשק, זאת מדיניות חדשה וטוב שהיא קורת אבל נמשיך וכמו שאמרתי זה לא הפתרון".

"את רק רוצה לדבר ולקלקל"

בנט התווכח עם מצליח שניסתה שוב ושוב לומר לו שגם לפניו עשו זאת ואמר: "את טועה עוד הפעם, אני אומר לך. זה מה שתמיד את עושה פה בראיונות - את רק רוצה לדבר ולקלקל". בנט המשיך להאשים את מצליח ואף שאל אותה אם היא נותנת את אותו היחס גם ליו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר לה: "כבר התרגלתי לסגנון הזה".

מצליח הזכירה לו כי בראיון הקודם השווה את שלושת החודשים לפני שהיה בתפקיד, לשלושת החודשים בהם היה בתפקיד, אך הוא קטע אותה ואמר: "נסי להיות קצת פחות צפויה. יש בחירות עוד יומיים, את הציבור מעניין מה המדיניות, מה הקו ומי האנשים. את רוצה לשאול על זה או שאת רוצה עכשיו לחפש אותי, מה שתמיד קורה באולפן הזה? כל הזמן החיפוש הזה הקטנוני, מה זה? אני אורח שלך".

"עובד רק אצל עם ישראל, וביטחון מדינת ישראל"

בנט המשיך לומר לה כי הוא מעוניין שהיא תדבר איתו על מה הוא מתכנן לעשות, ועל מה הוא עשה עד עכשיו, ולכך לדבריו הוא היה מוכן להגיב. "אם את רוצה עכשיו רק לחפש אותי לא נמשיך את הריאיון, אין צורך", אמר.

לאחר שפעם שעברה קרא לה "בורה" על כך שהיא לא יודעת נתונים מדויקים, הפעם מצליח הביאה לו נתונים מדובר צה"ל ובתגובה בנט אמר: "אם אני באתי לפה כדי שאת תתפסי את ימינה ותתפסי אותי בדברים הקטנים – אם לא מעניין אותך לתת לציבור להבין מה המדיניות שלי, זה אמבוש ונסיים עכשיו".

בנט אמר שהוא "לא עובד אצלה" והוסיף שהוא עובד אצל "עם ישראל, אצל ביטחון מדינת ישראל". שר הביטחון טען שהוא לא רואה אותה התנהגות כלפי השמאל ולטענתו – רק אליו היא מתייחסת ככה. בשלב הזה הוא נטש את האולפן והוסיף: "אני רק פונה אל הצופים – תראו פה מראיינת שכל מה שהיא רוצה זה לפגוע בנו, לעצור אותנו – אף אחד לא יעצור את ימינה".