קמפיין בחירות 2020 - הישורת האחרונה: על רקע הסקרים האחרונים שמצביעים כי המומנטום עובר לכיוונו של ראש הממשלה נתניהו, בכחול לבן שוברים את הראש כיצד לעצור את הסחף. בתום ישיבות ארוכות וסוערות שהתקיימו אתמול (שלישי) במטה המפלגה, התקבלו שתי החלטות חשובות שיעצבו את המשך קמפיין הבחירות, כך פורסם הערב ב"מהדורה המרכזית".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ההחלטה הראשונה שהתקבלה היא להחזיר את כל הרביעייה - גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון - לשלטי החוצות. זאת, אחרי שבתקופה האחרונה יו"ר המפלגה גנץ עמד לבדו בחזית. ההחלטה התקבלה, ככל הנראה, בניסיון לכפר על המעידות התקשורתיות של גנץ מהימים האחרונים.

צעד נוסף שבכחול לבן מתכוונים לנקוט בו כדי להביא עוד מנדטים ולחזור להיות המפלגה הגדולה, הוא לפנות למצביעי שמאל ולהחליש את מפלגת העבודה-גשר-מרצ. בכחול לבן מתכוונים לצאת בקמפיין אגרסיבי בסגנון "רק לא ביבי", שבו נתניהו יושווה לארדואן ויתואר כמי שרוצה להישאר על הכיסא לנצח. 

אלא שבמפלגת העבודה-גשר-מרצ לא אוהבים את ההחלטה וגורמים במפלגה מתחו ביקורת חריפה על הקוקפיט. לדבריהם מוטב שהמפלגה תעסוק בלהכריע את נתניהו ולא תנסה ל"שתות" את המנדטים משמאל. במקביל, בעבודה ינסו להצניע את הקמפיין החדש הזה ככל יכולתם.

בני גנץ, עמיר פרץ (עיבוד: AP / FLASH 90, פלאש 90)
עיבוד: AP / FLASH 90, פלאש 90

נראה שבכחול לבן כבר התחילו את הקמפיין נגד מפלגת העבודה-גשר-מרצ כשח"כ יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו לא להצביע למפלגתו של עמיר פרץ: "אם תכננתם להצביע לעבודה-מרצ תשאלו את עצמכם שאלה אחת: מה יישאר מהדמוקרטיה הישראלית אם ביבי ינצח אפילו במנדט אחד?".

"עכשיו באשקלון, מתקבלים בהתלהבות, נותנים את הנשמה לפיניש של הקמפיין, ותוך כדי הביקור אני שומע שיאיר לפיד קרא לא להצביע לנו", ענה יו"ר העבודה-גשר-מרצ ללפיד. "אז מכאן, מהדרום, אני אומר לך ידידי יאיר: אל תפריע לנו לעבוד בשטח ואל תפריע לנו לנצח את ביבי כדי שגנץ יהיה ראש הממשלה".