ההחלטה - והאיומים שאחריה: יממה לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע שיכנס בשבוע הבא את המליאה, שצפויה לאשר את קיום הדיון בהסרת חסינותו של ראש הממשלה נתניהו, במפלגתו תוקפים בחריפות את המהלך - ואף מאיימים שהחלטתו תפגע בו. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אדלשטיין חשב שאנחנו אומרים סתם אבל הוא יגלה מהר מאוד שלהחלטה שלו יהיה מחיר", אומר היום (שני) בכיר בליכוד לחדשות 12. "הוא בעצם חבר לשמאל בניסיון להפיל את נתניהו. הוא לא יהיה יו"ר הכנסת, בטח ובטח שלא נשיא המדינה". 

מיקי זוהר בכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
קורא לאדלשטיין לחזור בו. ח"כ מיקי זוהר בדיון בוועדה המסדרת | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבכיר הוסיף: "הליכודניקים לא אוהבים לראות את זה, הוא ידרדר ברשימה בפעם הבאה. ממלכתי או לא ממלכתי, זה טוב כשאנחנו חזקים ובשלטון ולא כשאנחנו קרובים להפסיד אותו בגלל החלטות 'ממלכתיות' כאלה"‎. 

גם בכיר הליכוד, השר צחי הנגבי, התייחס הבוקר לסוגיה בריאיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל  ואמר: "אדלשטיין הגדיר את זה כתהליך מזוהם שאסור לתת לו יד. בהחלטתו לכנס את המליאה יש סתירה שאני לא יודע להסביר". 

מליאת הכנסת (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש/90 )
מליאת הכנסת תכונס בשבוע הבא | צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש/90

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, קרא הבוקר לאדלשטיין לשנות את החלטתו: "אני מצר על החלטתו של יולי אדלשטיין לכנס את המליאה, צפיתי ממנו לפעול לפי הדברים שאמר בנאומו ולמנוע מהכנסת להפוך לקרקס פוליטי בתקופת הבחירות".

 
"עצוב שהחלטתו תהפוך לכלי פוליטי בידי מפלגות השמאל לצורך הקמפיין הבזוי שלהם - 'רק לא ביבי'. אני קורא ליו"ר הכנסת: עוד לא מאוחר לשנות את עמדתך". 

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' הבוקר, הוסיף ח"כ זוהר: "אני באופן אישי שמח שההצבעה לנשיאות היא חשאית, אך אם מישהו חשב שההחלטה של אדלשטיין לכנס את המליאה תגרום לכך שמישהו אחד מהשמאל הישראלי יצביע עבורו לנשיאות - הוא עשה שיקולים פוליטיים ממש ממש גרועים".