איחוד בימין: למרות שפגישתם של שר הביטחון נפתלי בנט ושר החינוך רפי פרץ הסתיימה הערב (רביעי) מבלי שהגיעו השניים להסכמות, זמן קצר לאחר מכן הושג הסכם לפיו מפלגות הימין יאוחדו אך ללא עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר. לפי הצעת נתניהו, אנשי הבית היהודי יקבלו את מקומות 2, 7 ו-8 ברשימה המשותפת למפלגות הימין. מועד תום הגשת הרשימות לכנסת היה אמור להיות 22:00, אך הוארך עד לשעה 23:00.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זו הרשימה המסתמנת בהתאם להסכם שככל הנראה נחתם במפלגות הימין:

1. נפתלי בנט
2. רפי פרץ
3. איילת שקד
4. בצלאל סמוטריץ'
5. מתן כהנא
6. אופיר סופר
7. עידית סילמן/שרה בק
8. שרה בק/מוטי יוגב
9. עידית סילמן/ימין חדש‎ 
 
זמן קצר לפני כן, קרא שותפו של פרץ לרשימה, איתמר בן גביר, לאיחוד המפלגות: "כולנו מבינים שהליכה יחד יכולה להציל את גוש הימין". ‏על אף שנראה שאיחוד בין שתי רשימות הימין לא יתממש, בנט ופרץ סיכמו לשמור על קשר טלפוני עד לסגירת הגשת הרשימות בחצות הלילה.

על פי ההערכות, נתניהו יכול להציע שני דברים לראשי מפלגות הימין: שיריון אחד בליכוד שיפנה מקום ברשימה המאוחדת, כפי שעשה עם אלי בן דהן בסיבוב הבחירות הראשון, או הבטחה לתפקידי שרים לכל רביעיית ההנהגה - בנט, שקד, סמוטריץ ופרץ, ללא תלות בכמות המנדטים יביאו. כך או כך, ועדת הבחירות הודיעה לימין החדש שיוכנסו להירשם רק עד 22:30.

נפתלי בנט ואיתמר בן גביר (עיבוד: פלאש/90 )
"מקווה שיגלה אחריות". בן גביר | עיבוד: פלאש/90

"קראתי את הדברים שכתב נפתלי בנט בדבר התמונה שבסלון", אמר הערב בן גביר עם הגיעו לבניין הכנסת. "למרות שפעם אחר פעם חזרתי ואמרתי שאני נגד לפגוע בערבים, שאני נגד פגיעה בחפים מפשע - ראיתי את הדברים שהוא כתב והחלטתי, מתוך אחריות לגוש הימין, להסיר את התמונה שבסלון. אני חושב שעל הפרק הקמת ממשלת שמאל עם איימן עודה ואחמד טיבי. על הפרק הקמת משמלה שיכולה לפרק יישובים. לכן החלטתי להסיר את התמונה".

"יש לי מחלוקות עם בנט, אבל אני מקווה שגם בנט וגם סמוטריץ יגלו אחריות. יש לנו הסכם עם הרב פרץ ואני לא מעלה על הדעת שהוא יפר את ההסכם. כולנו מבינים שהליכה יחד יכולה להציל את גוש הימין".  הערב נודע כי מהלך הסרת התמונה של ברוך גולדשטיין מסלון ביתו של בן גביר תוכנן מראש על ידי אנשי עוצמה יהודית ואף תואם עם לשכת נתניהו‎.

עם זאת, הפוסט שפרסם בנט היה חריף בניסוחו והפליג מעבר לעניין התמונה בלבד. בדברים שכתב כינה את בן גביר ואנשיו "מיליציות פרועות שעושות דין לעצמן. במקום לבנות, שוברים. במקום לתקן, מתפרעים. זו תפיסה של בוז עמוק למדינת ישראל ולמוסדותיה. זלזול במפקדי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. לתפיסתם, אלימות זה בסדר. להעביר סדנאות לפורעי חוק כיצד להתל בחוקרים זו ברכה. חברים, זה איום ונורא. לטעמי אין הבדל בין עברייני תג מחיר שתוקפים חיילים לבין עברייני השמאל האנרכיסטי שזורק אבנים על חיילי צה"ל בגדר".