מאמצים לאיחודים בימין ובשמאל: ב-15 בינואר, בעוד כשבועיים, ייסגר מועד הגשת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-23 - וככל שהמועד הזה מתקרב, נשקלות אפשרויות איחוד על רקע החשש שמפלגות קטנות, שנעות סביב 4-5 מנדטים בסקרים, לא יעברו את אחוז החסימה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כמו לפני הבחירות האחרונות בספטמבר, נתניהו שוב מצוי בדילמה מה כדאי: לאפשר ריצה של כמה מפלגות בימין - מה שעשוי לקרב אותו ל-61 מנדטים אבל אולי גם להביא לקריסה אם אחת המפלגות לא תעבור, או ללחוץ לאיחוד שמהווה תעודת ביטוח אבל גם יוצר מעין "תקרת זכוכית" של מנדטים. 

השרים שפוטרו, בנט ושקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
ירוצו יחד עם בן גביר ופרץ? בנט ושקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

ראש הממשלה נתניהו ככל הנראה בחר באפשרות השנייה והוא פועל ללחוץ על ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לרוץ ברשימה אחת עם הבית היהודי ועוצמה יהודית. ריצה עצמאית של המפלגות עלולה להוביל לכך שאחת מהן לפחות לא תעבור את אחוז החסימה. 

מאמצי איחוד נשמעים גם בגוש השמאל, זאת על רקע החשש שמפלגת העבודה-גשר או מרצ (המחנה הדמוקרטי) לא יעברו את את אחוז החסימה. לכן, במרצ מוכנים להציע לשפיר שיריון במקום החמישי ברשימה, מקום שלא בהכרח מבטיח מקום בכנסת הבאה. שפיר צפויה לסרב להצעה כזו והמשא ומתן לאיחוד בשמאל - תקוע. 

סתיו שפיר (צילום: שבתרבות חדרה, חדשות)
מרצ מוכנה להציע מקום 5, ח"כ סתיו שפיר צפויה לסרב | צילום: שבתרבות חדרה, חדשות

הסיבה לדאגה בשני הגושים נובעת מהסקרים שמראים ששתי מפלגות בכל גוש נעות סביב אחוז החסימה. בסקר חדשות 12 שהבאנו אמש במהדורה המרכזית הראינו כי לו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר היו זוכות ב-4-5 מנדטים וכמותן גם איחוד מפלגות הימין והימין החדש. בגוש הנגדי.