הקרב על ראשות הליכוד מתחמם, והמועמדים מתמקדים בבכירי המפלגה: יו"ר הליכוד המכהן נתניהו, שפתח היום (שישי) את קמפיין הבחירות שלו לראשות המפלגה בנוכחות שרים, חברי כנסת ופעילים של הליכוד, נפגש השבוע עם השר גלעד ארדן, שנחשב לבכיר במפלגה – וביקש את תמיכתו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הפגישה בין נתניהו לארדן הייתה מתוחה, ככל הנראה גם על רקע היותו של ארדן עד מפתח בפרשת 4000, בה הוגש נגד נתניהו כתב אישום בגין קבלת שוחד. מוקדם יותר השבוע נפגש גדעון סער עם ארדן – וביקש אף הוא את תמיכתו.

נתניהו וארדן, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90 )
פגישה מתוחה. נתניהו וארדן | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש/90



השר ארדן לא השמיע את קולו מאז הוחלט להגיש נגד נתניהו שלושה כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות 1000, 2000 ו-4000 בסוף החודש שעבר.

ייתכן שארדן, שחשב בעצמו לרוץ לראשות הליכוד אחרי נתניהו, יבחר שלא להביע תמיכה פומבית באף אחד מהמועמדים. גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לא צפוי כנראה להודיע על תמיכה במי מהם.

נתניהו פתח את קמפיין הפריימריז 

ראש הממשלה נתניהו קיים היום כנס סגור במעונו שברחוב בלפור בירושלים, ובו השיק את קמפיין הבחירות שלו בהתמודדות על ראשות הליכוד. פעילים רבים וראשי רשויות שהגיעו למקום קיבלו את נתניהו בקריאות "ביבי מלך ישראל".

הבוקר פרסם נתניהו פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו קרא לחברי הליכוד לתמוך בו: "לליכוד נבחרת מצוינת, וכיאה למפלגה הדמוקרטית הגדולה במדינה אתמודד בימים הקרובים על ראשות הליכוד על מנת לקבל את אמונכם להמשיך להוביל את ישראל גם בשנים הקרובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס סגור
כנס פתיחת קמפיין הפריימריז של נתניהו, היום

"עשיתי כל שביכולתי כדי להימנע מבחירות נוספות ומיותרות אך כעת חייבים להגיע להכרעה ברורה", הוסיף נתניהו. "קחו נשימה עמוקה, החודשים הקרובים יהיו מאתגרים אבל המטרה אפשרית: ניצחון הליכוד, ניצחון מחנה הימין. זה בידיים שלנו, זו העת להתלכד".

הבחירות הקרובות לראשות הליכוד, שיתקיימו ב-26 בדצמבר, יהיו הראשונות מאז אלה שהתקיימו בסוף שנת 2014 - אז ניצח נתניהו את דני דנון ברוב גדול. אחרי הבחירות לכנסת ב-2015 החליט נתניהו להקדים את הפריימריז ולהבטיח את הנהגתו גם בבחירות לכנסת ה-21, אך מכיוון שאף אחד לא הציב מועמדות מולו הבחירות המקדימות בוטלו ונקבע כי הוא ימשיך לכהן כיו"ר המפלגה גם בבחירות לכנסת ה-22.

הפעם יתמודד מול נתניהו חבר הכנסת גדעון סער, שזכה עד כה להבעת תמיכה מחברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר, ואתמו דווח כי גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שוקל לתמוך בסער לראשות הליכוד. ח"כ דוד ביטן, תומכו של נתניהו, פעל לביטול הבחירות לראשות המפלגה, אולם ראש הממשלה ביקש ממנו לסגת מהיוזמה.

במקביל, ח"כ שרן השכל כתבה אתמול בחשבון הטוויטר שלה כי גורמים במפלגה מאיימים עליה במטרה להשפיע על ההחלטה במי תתמוך בפריימריז. "זה לא מזיז לי את קצה הזרת", הגיבה על כך. "אקבל החלטה לפי מה שטוב למדינה".