הדרמה בליכוד נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף היום (ראשון) לבקשה לבטל את ההחלטה לקיים בחירות לרשימת הליכוד בחודש הקרוב. בפנייה מטעמו לבית הדין של הליכוד נכתב כי ההחלטה לבטל את הפריימריז היא "טובה לתנועה" וכי יש להגיש את אותה רשימת מועמדים לכנסת הבאה, כאשר מועד ההגשה האחרון הוא 15.1. מאחורי הקלעים מורגש לחץ גדול של תומכיו לבטל סופית את הפריימריז לרשימה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

יונתן אוריך, דובר הליכוד, מסר: "כפי שסוכם מראש וכפי שהחליט מרכז הליכוד, ראש הממשלה נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד". הנימוק המרכזי בפנייה, שאליה הצטרף נתניהו הוא שההחלטה לביטול הפריימריז התקבלה כדין ו"חברי הליכוד לא ציפו לשוב ולממש את זכותם לבחור ולהיבחר".

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, פנה לבית הדין בשם נתניהו, תנועת הליכוד כולה, יו"ר המרכז ח"כ חיים כץ, ועדת החוקה של הליכוד וגם בשם ועדת הבחירות של המפלגה. הלוי ביקש מבית הדין לקיים דיון נוסף – ולבטל את ההחלטה שחייבה בחירות נוספות לרשימת המפלגה. מספר חברי כנסת נוספים ביקשו להצטרף לעתירה – ציפי חוטובלי, דוד ביטחון, אופיר כץ, שלמה קרעי, קטרי שטרית וקרן ברק.

נתניהו והליכוד בראש השנה 2018 (צילום: אהרון קרון, פלאש/90 )
נתניהו בכנס עם בכירי הליכוד, 2018 | צילום: אהרון קרון, פלאש/90

"ההחלטה עולה בקנה אחד עם טובת התנועה"

עוד התייחס היועץ המשפטי של המפלגה לעובדה שחברי הכנסת ככל הנראה לא יוכלו לקבל מימון: "בפרק הזמן הקצר שנותר עד למועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, שחל ב-15 בינואר 2020, עלולים חברי הכנסת שביקשו להתמודד בבחירות הקדימות להתקשות לקבל מאוצר המדינה כספים המגיעים להם לפי חוק המפלגות למימון הבחירות".

עוד נכתב בעתירה שאליה הצטרף נתניהו: "אם אכן לא יעלה בידי חברי הכנסת לקבל מימון בחירות מאוצר המדינה ייהנו המתמודדים שבאפשרותם לממן את הבחירות מכספים האישי ליתרון משמעותי. בנסיבות אלה ייפגע עיקרון השוויון בין המתמודדים".

היועץ המשפטי של הליכוד הוסיף כי ההחלטה התקבלה כראוי ולכן אין לקיים בחירות מקדימות נוספות. הלוי ציין כי הבחירות לכנסת ה-23 הן "בחירות חוזרות ולכן אין זה משנה כלל מה משך התקופה שבה התקיימה הכנסת היוצאת". עוד ציין כי "המחוקק התנועתי לא צפה נסיבות כל כך מיוחדות" – ולכן ציין כי השארת רשימת חברי הכנסת "אינה פוגעת בזכותם של חברי התנועה לבחור ולהיבחר לכנסת".  עוד ציין כי "סביר להניח כי גם המפלגות האחרות לא יקיימו פריימריז ולא ישנו את רשימותיהם".

"ההחלטה שלא לקיים בחירות מקדימות, שהתקבלה על ידי מרכז הליכוד שהוא הגוף העליון של התנועה, תקפה ולכן יש לאשרה", סיכם עו"ד הלוי. לדבריו, אין להתערב בהחלטות מרכז הליכוד אלא במקרים מיוחדים ויוצאי דופן: "החלטת המרכז שהתקבלה בנסיבות מיוחדות עולה בקנה אחד עם טובת התנועה".