"יש כבוד הדדי עם בנט - וגם ויתורים הדדיים" יומיים לאחר שהודיעה סופית על כוונתה להישאר במפלגת הימין החדש, התראיינה הערב (שבת) ח"כ איילת שקד בתוכנית "פגוש את העיתונות". שקד אמרה במהלך הריאיון: "לא פילרטטתי, תמיד הייתי בימין החדש ולא זזתי".

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

על הסלוגן שבנט פרסם לפני החלטתה אמר: "הוא שחרר סטיקר וזה היה בתיאום איתי. לא חשבנו שהסטיקר יעשה כזה רעש.  בנט לא התחיל קמפיין בלעדיי". על הבחירות האחרונות אמרה: "7 מנדטים זו לא אכזבה, זה הישג יפה אנו עודשים הרבה מהליכים גם לצירוף כוחות חדשים. פעם שעברה הייתי מקום ראשון ובנט מקום שני, הפעם הוא ראשון ואני שני. אני ויתרתי על תיק כדי שיהיה שר ביטחון, כי חשבתי שזה נכון למדינת ישראל".

קמפיין הבחירות של הימין החדש‎
הקמפיין שבנט פרסם ללא שקד

על החיבור בין הבית היהודי לבן גביר אמרה: "חשבתי שצריך לעשות פריימריז עם כולם, זה לא צלח. אני מסתכלת קדימה, אנחנו בימין החדש, תנועה ימנית ליברלית וערכית. עבדתי. ניסינו לעשות מהלך של חיבור גדול. אנחנו חושבים שהתקדמות בשני ראשים היא טובה ואני חושבת שנצליח".

כשנשאלה על הקרב בין אוחנה למנדלבליט סביב מינוי מ"מ לפרקליט המדינה אמרה: "לכל שר יש את הסגנון שלו. פעם ממשלות מעבר היו עובדות כרגיל, אני חושבת שהיה צריך למנות פרקליט מדינה בצורה מסודרת. הממשלה היום משותקת  ונקלענו לסיטואציה שבה השרים במשרדים בקושי יכולים לזוז. אלה כבלים משפטיים שהוטלו לפני 20 שנה".

שר הביטחון נפתלי בנט  (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"מתואמים". בנט | צילום: החדשות 12, החדשות12

מס' 2 בימין החדש חושפת את תוכן המגעים עם גנץ

שקד הוסיפה: "הסמכות של מינוי ממלא מקום היא בידי שר המשפטים, הוא צריך למנות את זה בהתייעצות עם היועץ אבל הוא בחר את מי שהוא בחר. אני הייתי רוצה לראות פרקליט סנגוריאלי שזכויות חשודים הם נר לרגליו - ואפילו מישהו מבחוץ. גם המינוי הזה לא לוקה בחוסר סבירות קיצונית. אני חושבת שמני מזוז לא היה צריך לדון בתיק הזה ולו לשם מראית עין. יש שופטים אחרים שיכלו לטפל בתיק. השר אוחנה יצטרך למנות ממלא מקום אחר. בטוחה שימצא מישהו".

כשנשאלה על המגעים עם גנץ, אמרה: "נפגשתי איתו כדי לשכנע אותו להקים ממשלת אחדות. בחירות בפעם השלישית זו קטסטרופה לישראל. נתניהו תכנן להקים ממשלת אחדות עם גנץ והיינו אמורים להיות חלק ממהממשלה הזאת וכולם היו אמורים לשבת יחד. אני אמרתי לו שראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו וצריך להקים ממשלה. לצערי זה לא צלח". שקד סירבה להצהיר כי לא תשב תחת גנץ: "אנו עושים כל מה שאנו יכולים כדי שנקבל 61 ותקום ממשלת ימין. אני אופטימית. אנו מנסים ככל שאפשר שהימין ינצח".

על מצבו המשפטי של נתניהו והאפשרות שירכיב ממשלה אמרה: "שיקול הדעת נמצא בידי הנשיא. אף אחד ממערכת המשפט לא צריך להתערב. החלטות הנשיא בחוק יסוד הנשיא חלה עליהן חסינות מביקורת שיפוטית. אני לא רוצה להיות במדינה שמערכת המשפט תקבע בה מי יהיה ראש ממשלה. החוק אומר במפורש שראש ממשלה יכול לכהן עד פסק דין חלוט. נתניהו כיום הוא ראש הממשלה. החוק לא מגביל את שיקול הדעת של הנשיא והוא זה שיקבע. אנו הולכים לבחירות - שהאזרחים יכריעו".

בנוגע לשאלת החסינות אמרה: "עוד לא הגענו לשם. הוא עוד לא ביקש חסינות. אם יבקש - נשקול היטב את הסיטואציה. גם שיקולים פוליטיים וגם שיקולים של טובת הציבור. אנחנו צריכים לשקול את טובת הציבור והיציבות השלטונית". שקד הצהירה כי גם בנט לא החליט בסוגיה, בניגוד לדבריו.