בחירות 2020 - המחאה בעקבות האיחוד הראשון בימין: מפלגת הבית היהודי ועוצמה יהודית הודיעו אתמול (שישי) שהם רצים ברשימה משותפת לכנסת. במסגרת ההסכם שובץ איתמר בן-גביר במקום השלישי ברשימה, והחיבור עורר זעם במפלגתו של שר החינוך רפי פרץ, שהערב קרא לבנט ולסמוטריץ' להצטרף אליו. בן גביר התייחס גם הוא לחיבור ואמר: "זה ינצח את הבחירות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

כ-80 אנשי הבית היהודי כבר חתמו על פנייה תקיפה לרב פרץ. "אנו - סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי -נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני) ללא ידיעת החברים", נכתב בפנייה שיזם עמיעד טאוב, משנה לראש העיר במודיעין ויו"ר ראשי הסניפים בבית היהודי

עוד הוסיפו החותמים כי פרץ לא קיים דיון במרכז על "חיבורים נכונים וטבעיים יותר": לדבריהם, פרץ "ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך".

בראיון הערב לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" אמר בן גביר כי מדובר באיחוד נחוץ. "ראש הממשלה לא יכול להקים ממשלה בלי עוצמה יהודית", טען. "החיבור עם הבית היהודי - הוא חיבור שינצח את הבחירות". עוד הוסיף בן גביר כי הוא בעד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני יותר ביבי מביבי. אני בעד זה שאסור להפיל ראש ממשלה כי הפרקליטות רוצה".

פרץ: בלי האיחודים שעשינו ונעשה, גוש הימין כולו בסכנה

במכתב דורשים הפעילים מפרץ לבטל את ההסכם: "מכיוון שאנחנו נציגי הבית היהודי בסניפים וברשויות מזה שנים רבות, ובשל העובדה שמפלגת הבית היהודי הינה מפלגה ותיקה בעלת מוסדות שנבחרו בחוק ואינה מפלגה של איש אחד, הנך מתבקש להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי (המרכז אינו חותמת גומי!) ולקיים בחירות דמוקרטיות".

עוד תקפו: "אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים.אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים. אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות. במידה ולא תכנס מיידית את מרכז הבית היהודי לקיום בחירות וניהול הליך דמוקרטי, נכנס אנו את מרכז המפלגה ונכריז על בחירות דמוקרטיות שיחזירו את האמון והלגיטימציה הציבורית שאיבדנו בשנה האחרונה". 

בהודעה המשותפת מסרו פרץ ובן גביר שהם קוראים לאיחוד הלאומי להצטרף לרשימה. לפי ההערכות מדובר במהלך שנועד לסכל את כוונתו של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' להתייצב בראש איחוד הימין.

בפוסט שפרסם הערב רפי פרץ, השר לא התייחס למחאה במפלגתו - וקרא לחיבורים נוספים. "ביום שישי עשינו את הצעד החשוב הראשון כשחתמנו על הליכה משותפת עם עוצמה יהודית אבל אני מדגיש שזה רק הצעד הראשון. הציונות הדתית צריכה לדעת ללכת בצורה מאוחדת תוך שמירה על הגוונים והשוני בתוכה".

"האיחודים האלו נצרכים על מנת להציל את ממשלת הימין וגוש הימין כולו", הוסיף. "אסור שבפעם הזאת יזרקו קולות ימין לפח, רק מיקסום של הקולות בימין יובילו להכרעה בבחירות הקרובות. במסר לבנט וסמוטריץ, שאותם הזמין למו"מ, אמר: "אין לנו אפשרות לקחת סיכונים מיותרים. מי שנכווה ברותחין ניזהר בצוננין. צו השעה הוא הצלת הציונות הדתית הפוליטית וגוש הימין כולו. בלי האיחודים שעשינו ונעשה, גוש הימין כולו בסכנה. אני קורא לכל השותפים להצטרף מתחת לאלונקה וללכת יחד לניצחון".