כשברקע פיזור הכנסת והליכה לבחירות שלישיות, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר אתמול (רביעי) בשיחה במשכן כי ייתכנו שינויים ברשימת המפלגה לכנסת. בבחירות השניות הכוונה הזו הייתה על הפרק גם כן אך אז הם החליטו שלא לשנות את הרשימה. בכל מקרה, הכוונה היא להגדיל את הייצוג של העולים או את זה של הנשים ברשימה, אבל לא להביא כוכבים מבחוץ. 

במקביל, ראשי המפלגות פתחו כבר את הקמפיין הפוליטי שלהם לקראת הבחירות. לבד מן הדברים שאמר גנץ, בכחול לבן מתכוונים לקיים הערב מסיבת עיתונאים של הרביעייה. יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, קיים סיור הבוקר, ויו"ר ישראל ביתנו הגיע לאשדוד, שם יש לו מצביעים רבים. ראש הממשלה לעומת זאת היה אמור לבקר היום בישיבת הר המור אך הודיע על ביטול הגעתו כבר אמש.

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90
רביעיית כחול לבן בנאום מדגם (צילום: רויטרס)
רביעיית כחול לבן בנאום מדגם | צילום: רויטרס

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי פרסם הבהרה אחרי הריאיון שהעניק הבוקר לעמית סגל וירון דקל בכאן רשת ב'. דיווחנו הבוקר שדרעי אמר כי "אינו בטוח" שגוש הימין יהיה מאוחד אחרי הבחירות אם נתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים. אך בהמשך פרסם את ההודעה הבאה שמסייגת את הנחרצות של הדיווח: "אני הוא זה שהגה ויזם את הקמת גוש מפלגות הימין שמנה 55 חברי כנסת ותמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד ולקראת היציאה למערכת בחירות שלישית. אני מקווה שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונוכל להקים ממשלה ימנית ויציבה בראשות נתניהו, שתשרת את עם ישראל לפחות עוד ארבע שנים". 

בינימין נתניהו  מערכת הבחירות (צילום: Marc Israel SellemPOOL)
צילום: Marc Israel SellemPOOL
אריה דרעי  (צילום: Noam Revkin Fenton - Flash90)
צילום: Noam Revkin Fenton - Flash90

בליכוד נערכים גם לבחירות המקדימות לראשות המפלגה. הבוקר דווח בגל"צ כי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, עשוי לתמוך במועמדותו של סער בפריימריז מול ראש הממשלה. הבחירות הללו צפויות להתקיים ב-26 בדצמבר. 

באשר לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה וכשר במקביל לכתב האישום שהוגש נגדו, הרי שנתניהו הודיע היום בתגובה לעתירה כי הוא יתפטר מכל תפקידי השרים שבהם הוא מחזיק עד ל-1 בינואר. בית המשפט העליון אף דחה את העתירה שקוראת להדיח את נתניהו מתפקידו כראש ממשלה, וכתב כי "לנוכח עריכתן של בחירות חדשות במועד הקרוב, מתייתר הצורך כי בית המשפט יכריע בסוגיה זאת". 

ליברמן התראיין באולפן ynet מוקדם יותר היום ונשאל על כהונתו של נתניהו תחת כתב אישום. לדבריו, הוא יתמוך בחנינה בתמורה לפרישתו מן החיים הפוליטיים. 

במקביל, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הביע דאגה עמוקה נוכח פיזור הכנסת בפעם השלישית תוך שנה ואמר: "כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה - אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים. אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת. אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה".