שרת התרבות מירי רגב שוב מעוררת סערה, לאחר שתועדה עם עוד אמירה מעוררת מחלוקת: "לא ניתן לבוכרים לנצח", אמרה השרה אתמול (שלישי) בכנס באור יהודה. האמירה של השרה יוחסה למועמד לראשות הליכוד גדעון סער - שהוא ממוצא בוכרי למחצה. על רקע האמירה, סער אמר: "בשעות ובימים האחרונים מפיץ לצערי הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"זוהי לא דרך הליכוד", הוסיף סער. "התחייבנו לקמפיין מכובד ומכבד ועמדנו בכך. לצערנו קמפיין נתניהו נמנע מעימות רציני וענייני והחליט לנהל קמפיין שלילי ולא ענייני. אני סומך על תבונתם של חברי הליכוד. הם יודעים להתעלות מעל כל זה ולבחור בחירה עניינית, ערכית ואמיתית. מחר מגיע השינוי. אני זקוק לכם. בואו נעשה אותו יחד". 

זמן קצר לאחר הפרסום, המועמד לראשות הליכוד הפיץ בטוויטר תמונה שלו עם בגדים מסורתיים של העדה הבוכרית וכתב: "בוכרי גאה".

אחרי כמה שעות הגיבה רגב וטענה שמדובר באמירה הומוריסטית: "בייאושם ובמצוקתם הגדולה בוחרים במטה סער לקחת אמירה הומוריסטית ולייחס לה גזענות. ראש המטה של סער באור יהודה הוא בוכרי, ומי שאמורה לסייע בהבאת בני הקהילה הבוכרית להצביע נתניהו, ג׳נה כהן היא: נחשו מה..בוכרית גם כן.


פניתי אליה במהלך הכנס אתמול ואמרתי לה שלא ניתן לבוכרים לנצח, כלומר שהיא תסייע בהבאת יותר מתפקדים, תושבי המקום, שבחלקם הגדול בוכרים להצביע נתניהו לעומת אלו שיגיעו להצביע לסער. אין אדם בכנס שלא הבין את האמירה ואת הקריצה, בליכוד ישנן קבוצות שמייצגות בני עדות שונות ובני קהילות שונות ואני גאה מאד על כך.
פעלתי רבות למען העדה הבוכרית ואוסיף לפעול למענה ולמען כלל העדות בישראל. צר לי שגורמים מטעם מטה סער פועלים כדי לפגוע בי, הם עושים זאת בשם אידיאולוגיית אנטי ביבי, מבית מדרשם של השמאל". 

גם מפלגת העבודה הגיבה לסערה סביב דבריה של שרת התרבות. "כתם על מפלגת הליכוד שהפכה למנותקת וגזענית, הליכוד של נתניהו ורגב לא סופר בני אדם", מסרו. "מדובר בכתם של בושה לליכוד. ההתבטאות הגזענית של רגב נגד קהילת יהודי בוכרה בישראל לא יכולה לעבור לסדר היום, על ראש הממשלה נתניהו להודיע כי הוא משעה אותה מכל תפקידיה".