79 ימים לבחירות 2020 - האם פיזור הכנסת מאותת על סדקים בבלוק הימין המאוחד? בכיר בגוש אמר למקורביו: לא נאפשר בחירות בפעם הרביעית - גם אם הדבר יהיה כרוך בהמלצה על מועמד אחר, כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות סוף השבוע.‎

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

לחדשות 12 נודע כי לאחרונה כמה מראשי מפלגות הבלוק קיימו שיחות פנימיות, ושבאחת מהן אמר אחד מהם: "לא תהיה הליכה עיוורת נוספת אחרי נתניהו. בחירות רביעיות אינן על הפרק ובלתי נסלחות מבחינת הציבור. יש רוב למצביעי הימין ולכן נבהיר שנתמוך במועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר. לא ייתכן שנעביר שוב את המנדט לשמאל. אחרי הפריימריז בליכוד, נצטרך להצהיר על הכוונות מול הבוחרים"‎.

למרות האמירות הנחרצות, הנהג הבלוק נמצאת בדילמה אמיתית ואיש לא יודע אם הם יבחרו ללכת שוב אחרי נתניהו. לראש הממשלה יש כמובן יתרונות, במדד הפופולריות כראש ממשלת ימין הוא נמצא במקום גבוה, אבל ההנהגה מרגישה שישנו מיאוס מסוים בציבור.

בנט ושקד, בשבוע שעבר (צילום: החדשות)
ירוצו בנפרד? שקד ובנט | צילום: החדשות

שר התחבורה וראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', שהתראיין הערב ב"פגוש את העיתונות", רואה את כל מערך מפלגות הימין קצת אחרת. לטענתו דבר ראשון המפלגות מימין לליכוד צריכות ללכת ביחד ולא להתפצל כמו שעשו בסבב א' של הבחירות. הפיצול של הימין החדש נתפס כחטא הגדול של הימין, מה שמנע ממשלת 61 יציבה.

עם זאת, סמוטריץ' טוען שצריך לרוץ ברשימה אחת אך "לערבב את הקלפים": מבקש פריימריז פתוחים על ראשות המפלגה, דבר שנתפס בחוגים מסוימים כניסיון הדחה של הרב פרץ. בנוסף נראה כי לשר הביטחון נפתלי בנט אין כל כוונה להיענות להפצרותיו של סמוטריץ', והוא יעדיף לרוץ בנפרד או אפילו להתמזג עם הליכוד.

גם ליברמן שהתראיין הערב באולפן חדשות 12 מסתכל על בלוק הימין, אך הוא צופה לו עתיד שחור. ליברמן טוען שהפעם הבלוק יתפורר, עם זאת אפילו הוא עצמו כבר לא פוסל אף מפלגה לישיבה משותפת בממשלה - לא את סמוטריץ ולא את המפלגות החרדיות, יסכים לשבת עם כל המפלגות.