"ההצעה של נתניהו הייתה ניסיון הונאה של חשוד בפלילים": ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 ברשימת כחול לבן, התייצב הערב (שבת) באולפן "פגוש את העיתונות". בריאיון לרינה מצליח אמר השר לשעבר לפיד כי אינו פוסל ישיבה בממשלה עם המפלגות החרדיות: "אם ננצח בבחירות - נדבר עם כולם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בא אדם עם 3 כתבי אישום חמורים. אמר 'תנו לי חצי שנה עם האנשים הקיצוניים בפוליטיקה הישראלית'", תקף לפיד. "יש 333 עדים נגדו, שאומרים: 'תיזהרו מהאיש'. אי אפשר למנוע בחירות כשהוא דחף מהרגע הראשון לבחירות. עורכי הדין שלו אמרו לו ללכת לבחירות. שר המשפטים אוחנה רק מנסה לסדר לו הקלה בעונש".

עוד אמר לפיד: "אני רוצה להקים ממשלה שבה יעבדו במחלקה ההמטואונקולוגית ולא בתיקים של ראש הממשלה. אני מאמין שיהיה שינוי בבחירות הבאות. אני אומר לליכודניקים פעם אחת : תנו לנו את הפתק להרגיע את המערכת, הרי לא נלך לאוסלו ונעשה עוד התנתקות".

על היחסים בתוך מפלגתו לאחר ביטול הרוטציה אמר: "אין דיון בקוקפיט מי מנהל את העסק, בני גנץ מוביל וההחלטות נעשות ביחד". עוד אמר לפיד כי הוא "חי בשלום" על ביטול הרוטציה, שלדבריו לא פגעה במעמדו במפלגה. עם זאת, אמר, "המציאות השתנתה. אני לא יכול לשבת פה ולהגיד שנמאס לי מפוליטיקאים שמתעסקים בעצממם ואז להתעסק במקום שלי. לוקח זמן עד שמכירים ולומדים. התחלנו ממקום אחד והיום אנו במקום אחר". לפיד אמר כי לפי ההסכם, הוא מקווה להיות שר החוץ.

בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: החדשות12)
"גנץ מוביל". ארכיון | צילום: החדשות12

בהמשך הריאיון הסביר לפיד מדוע מפלגתו לא הקימה ממשלה עם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת: "עובדה שלא הקמנו ויכולנו. לא רצינו ולא הקמנו מפני שבתוך המשותפת יש גורמים שקוראים לטרור וקראנו להיפרד מהם. נתניהו משקר. הערבים הם 20% מאוכלוסיית מדינת ישראל - יש גבול לכמה אפשר לקרוא להם גיס חמישי ולהקרוא להם בוגדים",

כשנשאל על הצפי שלו לאחר הבחירותת, השיב: "אם ננצח בבחירות - נדבר עם כולם. יש לנו ערכים שיקרים לליבנו לא פחות מהערכים של החרדים שיקרים לליבם. החברה החרדית מבינים היום שאי אפשר לפרנס את הילדים שלהם. אנחנו לא פוסלים אף אחד אנחנו מדברים על ערכים שהציבור החילוני לא יכול להתפשר עליהם". 

בהתייחס לאפשרות של חסינות לנתניהו, אמר: "אין לי שום רצון לראות את נתניהו בבית הסוהר. כיהנתי בממשלה שלו. הייתי בממשלה שלו, אבל הוא לא יכול למכור לנו את עצמו שהוא חף מפשע תחת כל עץ רענן". לפיד קרא למפלגות העבודה ומרצ להתאחד: "אם אנו חפצי חיים אז מפלגת העבודה ומרצ צריכים לעשות בלוק טכני - אחרת אחד מהם לא יעבור. עובדתית אם הם לא יתאחדו אחד מהם בסוף לא יעבור וזה מסוכן וגורם לזה שתעלה ממשלת נתניהו - ימין".