חיזוק משמעותי לראש הממשלה לפני הקרב על ראשות הליכוד: הערב (שלישי) השר גלעד ארדן שבר שתיקה - והודיע על תמיכה בבנימין נתניהו בעימות מול גדעון סער. למרות ההערכות שיימנע מתמיכה באחד המועמדים, ארדן הצהיר: "הגעתי למסקנה שנתניוה הוא המתאים ביותר להמשיך להוביל את הליכוד והמדינה". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון שהעלה לפייסבוק הערב, יממה וחצי לפתיחת הקלפיות בליכוד, קרא השר ארדן לתומכיו להצביע בעד נתניהו. "הבחירות עוררו את השטח והדגישו את היותנו התנועה הדמוקרטית בישראל", אמר. "כחבר בקבינט הביטחוני אני מכיר היטב את האתגרים האדירים מולם אנו ניצבים. האיום האירני, בית הדין בהאג, ארגוני הטרור המתעצמים".

עוד אמר ארדן, מס' 4 בליכוד שיחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נמנע עד כה מהצהרת תמיכה, כי נתניהו עדיף בעיניו - אך התמודדות סער אינה פסולה. "לאחר שהבאתי בחשבון את כל השיקולים, הגעתי למסקנה שנתניהו הוא האדם המתאים ביותר להמשיך ולהוביל את הליכוד והמדינה".

ההצבעה בשבוע שעבר בליכוד (צילום: עדי ברוך, דוברות הליכוד)
בליכוד נערכים לבחירות. ארכיון | צילום: עדי ברוך, דוברות הליכוד

"משוכנע שהתמודדות סער מחזקת את הליכוד"

"אני קורא לכולכם להצביע עבורו ביום חמישי הקרוב", ציין ארדן, השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים והסברה . "אני מאמין שההתמודדות של חברי גדעון סער ראויה ושומרת על הדמוקרטיה בתנועה. בשונה מקולות מסויימים שנשמעים, אני משוכנע שהיא מחזקת את הליכוד. ההתמודדות האמיתית שלנו היא ב-2 במרץ מול השמאל". 

החודש נפגש נתניהו עם ארדן, שנחשב לבכיר במפלגה – וביקש את תמיכתו. הפגישה בין נתניהו לארדן הייתה מתוחה, ככל הנראה גם על רקע היותו של ארדן עד מפתח בפרשת 4000, בה הוגש נגד נתניהו כתב אישום בגין קבלת שוחד. ימים ספורים קודם לכן נפגש גדעון סער עם ארדן – וביקש אף הוא את תמיכתו.

בתוך כך, ההצבעה לפריימריז לראשות הליכוד הוקדמו בשעה כדי לאפשר לאנשים להצביע ולהגיע לעבודה בזמן. ביום חמישי הקלפיות תהיינה פתוחות החל מהשעה 08:00 ועד 23:00, והתוצאות צפויות במהלך הלילה.