כך מנסה נתניהו להגיע ל-61 מנדטים, בן-גביר מצהיר - אתן לו חסינות: ביום שישי, בעקבות האיחוד בין הבית היהודי ו"עוצמה יהודית", הרב רפי פרץ ונתניהו שוחחו טלפונית. נתניהו בירך על ההסכם וצפוי גם להפשיל שרוולים למען חיבורים נוספים בימין מיד אחרי הפריימריז בליכוד ביום חמישי והקרב הגדול מול גדעון סער. פרץ קרא הערב לבנט וסמוטריץ' לחבור אליו, אך שקד הבהירה כי בכוונת "הימין החדש" לרוץ לבד ולא לחדש את החיבור של "ימינה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בלשכת ראש הממשלה מכחישים וטוענים: "לא הייתה שיחה, נתניהו לא מתערב". עם זאת, נתניהו צפוי להתערב מאחורי הקלעים על מנת שלא יתבזבזו קולות בימין, ובתקווה להגיע ל-61 מנדטים (ללא ליברמן) להקמת ממשלת ימין-חרדים.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר, התראיין הערב (שבת) באולפן פגוש את העיתונות והגן על החיבור. בן-גביר דחה את הכינוי "כהניסט" ואמר: "הציבור לא קונה את הפחד הזה. מה זה כהניסט? הציונות הדתית הלכו נגדי וכל העולם יצא נגדי והבאנו 2.5 מנדטים. ראש הממשלה לא יכול להקים ממשלה בלי עוצמה יהודית, החיבור עם הבית היהודי הוא חיבור מנצח. הוא חיבור שינצח את הבחירות. ולכן לפיד כל כך כועס וכל כך זועם".

עוד אמר בן-גביר כי ייתן לנתניהו חסינות אם הדבר יעלה להצבעה והוסיף: "בעניין החסינות - אנ י יותר ביבי מביבי. אני חושב שרודפים אותו ואני בעד החסינות ובעד זה שאסור למפיל ראש הממשלה כי הפרקליטות רוצה. אם הוא על כל טיל מוריד 50 טילים בעזה - אז אהלה איתו בממשלה. אם לא, אתמוך בו מבחוץ".

שקד מסבירה למה איחוד גדול לא נוצר, רפי פרץ קורא שוב למו"מ למרות המחאה במפלגה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התראיינה גם היא ל"פגוש את העיתונות" ואמרה כי היא רצתה לחבור ולקיים פריימריז פתוחים בבית היודי אך בנט העדיף להמשיך עם הימין החדש. "בנט לא רצה. הוא חשב שצריך בכל הכוח להתקדם".

"בדקנו אופציה של פרימריז פתוחים כדי לבדוק אופציה לאחד את כל המפלגות לאחת גדולה", הוסיפה. "ריצה בשני ראשים כשהאנחנו מייצגים את הציונות הדתית והימין האידיאולוגי והם את הציונות התורנית. אנו עושים הרבה מהלכים גם לצירוף כוחות חדשים". כמו כן אמרה שקד כי שבעת המנדטים שהשיגה "ימינה" בספטמבר הם "הישג יפה".

עוד הצהירה שקד: "חשבתי שצריך לעשות פריימריז עם כולם, זה לא צלח. אני מסתכלת קדימה, אנחנו בימין החדש, תמיד הייתי בימין החדש ולא זזתי לשום מקום, לא פלירטטתי, עבדתי. ניסינו לעשות מהלך של חיבור גדול. אנחנו חושבים שהתקדמות בשני ראשים היא טובה ואני חושבת שנצליח". 

על המגעים עם גנץ אמרה: "נפגשתי איתו כדי לשכנע אותו להקים ממשלת אחדות. בחירות בפעם השלישית זו קטסטרופה לישראל". עם זאת, סירבה להצהיר כי לא תשב בממשלה תחת גנץ. "ראש הממשלה תכנן להקים ממשלת אחדות עם גנץ והיינו אמורים להיות חלק ממהממשלה הזאת וכולם היו אמורים לשבת יחד. אני אמרתי לגנץ שראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו וצריך להקים ממשלה. לצערי זה לא צלח. אנו עושים כל מה שאנו יכולים כדי שנקבל 61 ותקום ממשלת ימין. אני אופטימית. אנו מנסים ככל שאפשר שהימין ינצח".

 החיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית עורר זעם במפלגתו של שר החינוך רפי פרץ, שהערב קרא לבנט ולסמוטריץ' להצטרף אליו. כ-80 אנשי הבית היהודי כבר חתמו על פנייה תקיפה לרב פרץ. "נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני) ללא ידיעת החברים", נכתב בפנייה שיזם עמיעד טאוב, משנה לראש העיר במודיעין ויו"ר ראשי הסניפים בבית היהודי

עוד הוסיפו החותמים כי פרץ לא קיים דיון במרכז על "חיבורים נכונים וטבעיים יותר": לדבריהם, פרץ "ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך".

בראיון הערב לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" אמר בן גביר כי מדובר באיחוד נחוץ. "ראש הממשלה לא יכול להקים ממשלה בלי עוצמה יהודית", טען. "החיבור עם הבית היהודי - הוא חיבור שינצח את הבחירות". עוד הוסיף בן גביר כי הוא בעד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני יותר ביבי מביבי. אני בעד זה שאסור להפיל ראש ממשלה כי הפרקליטות רוצה".

ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גבי
תמונת האיחוד בן בן-גביר לפרץ

פרץ: בלי האיחודים שעשינו ונעשה, גוש הימין כולו בסכנה

במכתב דורשים הפעילים מפרץ לבטל את ההסכם: "מכיוון שאנחנו נציגי הבית היהודי בסניפים וברשויות מזה שנים רבות, ובשל העובדה שמפלגת הבית היהודי הינה מפלגה ותיקה בעלת מוסדות שנבחרו בחוק ואינה מפלגה של איש אחד, הנך מתבקש להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי (המרכז אינו חותמת גומי!) ולקיים בחירות דמוקרטיות".

עוד תקפו: "אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים.אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים. אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות. במידה ולא תכנס מיידית את מרכז הבית היהודי לקיום בחירות וניהול הליך דמוקרטי, נכנס אנו את מרכז המפלגה ונכריז על בחירות דמוקרטיות שיחזירו את האמון והלגיטימציה הציבורית שאיבדנו בשנה האחרונה". 

בהודעה המשותפת מסרו פרץ ובן גביר שהם קוראים לאיחוד הלאומי להצטרף לרשימה. לפי ההערכות מדובר במהלך שנועד לסכל את כוונתו של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' להתייצב בראש איחוד הימין.

בפוסט שפרסם הערב רפי פרץ, השר לא התייחס למחאה במפלגתו - וקרא לחיבורים נוספים. "ביום שישי עשינו את הצעד החשוב הראשון כשחתמנו על הליכה משותפת עם עוצמה יהודית אבל אני מדגיש שזה רק הצעד הראשון. הציונות הדתית צריכה לדעת ללכת בצורה מאוחדת תוך שמירה על הגוונים והשוני בתוכה".

"האיחודים האלו נצרכים על מנת להציל את ממשלת הימין וגוש הימין כולו", הוסיף. "אסור שבפעם הזאת יזרקו קולות ימין לפח, רק מיקסום של הקולות בימין יובילו להכרעה בבחירות הקרובות. במסר לבנט וסמוטריץ, שאותם הזמין למו"מ, אמר: "אין לנו אפשרות לקחת סיכונים מיותרים. מי שנכווה ברותחין ניזהר בצוננין. צו השעה הוא הצלת הציונות הדתית הפוליטית וגוש הימין כולו. בלי האיחודים שעשינו ונעשה, גוש הימין כולו בסכנה. אני קורא לכל השותפים להצטרף מתחת לאלונקה וללכת יחד לניצחון".